قاتل 83 ساله با پای مقتول راهی خرید شد



قتل در آمریکا،اخبار حوادث،خبرهای حوادث
زن 83ساله اهل نیویورک که بیش از 50سال از عمرش را به اتهام قتل در زندان گذرانده است، پس از آزادی بار دیگر دست به جنایت زد.

به گزارش همشهری به نقل از دیلی‌نیوز، چند روز پیش مردی در منطقه بروکلین نیویورک قدم‌زنان در حال رفتن به خانه بود که متوجه کیسه‌زباله بزرگی در کنار یک مغازه شد. مرد که کنجکاو شده بود در کیسه را باز کرد و با دیدن نیم‌تنه جسد یک زن در داخل آن شوکه شد و پلیس را خبر کرد.

 

وقتی مأموران پلیس به محل حادثه رسیدند معلوم شد که مدت زیادی از جنایت نمی‌گذرد و قاتل احتمالا حدود 2روز پیش این زن را به قتل رسانده و بعد جسدش را مثله کرده و نیم‌تنه او را داخل کیسه زباله قرار داده و در مقابل مغازه رها کرده است.

 

درحالی‌که تحقیقات برای کشف راز این جنایت آغاز شده بود، چند روز بعد پای بریده شده یک زن در مقابل آپارتمانی در همان حوالی کشف شد. شواهد نشان می‌داد که این پا احتمالا متعلق به همان زنی است که چند روز قبل‌تر نیم‌تنه‌اش داخل کیسه زباله پیدا شده بود. در ادامه هویت مقتول شناسایی و معلوم شد که وی زنی 68ساله به نام سوزان لیدن است اما هنوز مشخص نبود که او توسط چه‌کسی و با چه انگیزه‌ای به قتل رسیده است.

 

ماموران پلیس با بررسی دوربین‌های مداربسته، تصاویری از فردی که پای بریده شده را در آن محل رها کرده بود به‌دست آوردند. دوربین‌ها نشان می‌داد که یک زن سالخورده درحالی‌که پای بریده شده را روی صندلی ویلچر برقی گذاشته و خودش روی آن نشسته، ابتدا به یک فروشگاه در آن حوالی رفته، خرید کرده و بعد پای بریده شده را در نزدیکی آپارتمانی رها کرده و رفته است. او حتی زمانی که به فروشگاه رفته بود، برای لحظاتی از روی ویلچر برقی بلند شده اما هیچ‌کس متوجه پای بریده شده روی صندلی نشده بود.

 

قاتل سریالی 

تصاویر دوربین‌های مداربسته، مأموران پلیس را به مقابل آپارتمان قاتل رساند؛ زنی 83ساله به نام هاروی مارسلین که بررسی‌ها نشان می‌داد به تازگی از زندان آزاد شده است. ماموران در بررسی سوابق این زن متوجه شدند که او بیش از 50سال از عمرش را به اتهام قتل در زندان گذرانده است. نخستین جنایتی که مارسلین مرتکب شد در 18آوریل1963 رخ داد. او که در آن زمان همراه یکی از دوستانش زندگی می‌کرد وقتی فهمید وی قصد دارد او را ترک کند، این زن را با شلیک گلوله به قتل رساند. مارسلین پس از این جنایت دستگیر و به اتهام قتل درجه یک به حبس ‌ابد محکوم شد اما 21سال بعد و در سال1984 آزاد شد. اما طولی نکشید که او دوباره دست به جنایت زد. تنها یک سال از آزادی وی از زندان می‌گذشت که او این بار دختر جوانی را با ضربات چاقو به قتل رساند. او دوباره به اتهام قتل درجه یک به زندان افتاد و در این مدت بارها درخواست آزادی مشروط کرد تا اینکه در اواخر سال2019، درحالی‌که زنی 80ساله بود آزاد شد.

 

دستگیری دوباره 

به دست آمدن این شواهد حکایت از این داشت که مارسلین پس از آزادی از زندان بار دیگر دست به جنایت زده و این بار برای اینکه لو نرود تصمیم گرفته جسد مقتولش را مثله کرده و در نقاط مختلف شهر رها کند. با این اطلاعات مأموران پلیس راهی خانه این زن شدند و او را دستگیر کردند و در بررسی‌های بیشتر بقیه اعضای بدن مقتول به همراه چند اره و یک اره‌برقی نیز پیدا شد. مأموران در بررسی دوربین‌های مداربسته مشرف به خانه قاتل نیز به تصاویری دست یافتند که نشان می‌داد سوزان لیدن(مقتول) 2روز قبل از پیدا شدن نیم‌تنه جسدش در کیسه زباله درحالی‌که یک چمدان در دست داشته وارد آپارتمان مارسلین(قاتل)‌ شده است و پس از آن دوربین‌ها تصویری از خروج او ثبت نکرده بودند. با این حال 2روز پس از ورود او به این آپارتمان، دوربین‌ها نشان می‌دهند که مارسلین درحالی‌که با خود چمدان مقتول را حمل می‌کند از خانه خارج می‌شود و به‌نظر می‌رسد که داخل چمدان بخشی از بدن مقتول است و او قصد دارد آن را در جایی رها کند.

 

هم‌اکنون این زن 83ساله بدون صدور قرار وثیقه در زندان به سر می‌برد و این در حالی است که هنوز چیزی درباره جنایت و انگیزه‌اش برای قتل سوزان لیدن به زبان نیاورده است اما مقامات پلیس می‌گویند که او در پرونده‌های قبلی خود گفته بود که از زنان نفرت دارد و به همین دلیل دست به این جنایات زده است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------