۲۸۸ کشته در تصادفات نوروزی/ توقیف ۴۶۰۰ خودرو



تصادفات نوروز 1401،اخبار حوادث،خبرهای حوادث
رئیس پلیس راهور از کشته شدن ۲۸۸ نفر و مجروحیت ۴ هزار و ۳۰۰ هموطن در تصادفات نوروزی خبر داد.

به گزارش تسنیم، سردار سید کمال هادیانفر با اشاره به وضعیت ناپایدار جوی در محورهای شمالی و غربی کشور، اظهار کرد: در 24 ساعت گذشته شرایط خاصی را در این محورها شاهد بودیم و به دلیل برف و بارندگی شدید در این محورها، اعمال محدودیت‌هایی صورت گرفت.

 

رئیس پلیس راهور با بیان اینکه شرایط جوی ناپاپدار و سردی هوا در گیلان و مازندران، منجر به افزایش سفرها در جنوب کشور شده است، گفت: در جنوب کشور نیز شرایط خاصی وجود دارد و متأسفانه تصادفات در محورهای جنوبی نیز افزایشی شده است.

 

وی بیان کرد: از ابتدای طرح نوروزی، 288 نفر از هموطنان بر اثر تصادفات جان باختند (یعنی هر یک ساعت دو نفر).

 

این مقام انتظامی با اشاره به مجروحیت و معلولیت بیش از چهار هزار و 300 نفر در تصادفات ایام نوروز، گفت: اکنون شرایط سفر در محورهای شمالی کشور و مخصوصاً استان‌هایی همچون اردبیل که برف‌گیر است، مساعد نیست لذا هموطنان از سفرهای غیرضروری به این استان‌ها بپرهیزند و در صورت لزوم سفر، حتماً تجهیزات زمستانی همراه داشته باشند.

 

هادیانفر با بیان اینکه سرعت و سبقت غیرمجاز بیشترین عامل تصادفات است، تأکید کرد: استفاده از کمربند ایمنی برای تمام سرنشینان الزامی است.

 

رئیس پلیس راهور، با بیان اینکه 30 درصد از تصادفات در 24 ساعت اخیر از نوع واژگونی بوده و به دلیل خستگی و خواب‌آلودگی روی داده است، تصریح کرد: بیش از چهار هزار و 600 خودرو به دلیل تخلفات حادثه‌ساز توسط همکاران بنده توقیف شدند.

 

به گفته وی، در حال حاضر هیچ محدودیتی در محورهای شمالی کشور وجود ندارد و ترددها به صورت رفت و برگشت در این محورها انجام می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------