محور اصفهان - تهران در صدر تصادف‌های نوروزی/ فوت ۳۱ نفر در راه برون‌شهری



تصادف در محور اصفهان - تهران،اخبار حوادث،خبرهای حوادث
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان، محور اصفهان _ تهران را با ۳ جان باخته و ۳۲ مجروح، پر تصادف‌ترین محور استان در ایام نوروز اعلام کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از فرماندهی انتظامی استان اصفهان، سرهنگ اصغر زارع، اظهار کرد: از ابتدای طرح نوروزی در ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا روز گذشته نهم فروردین‌ماه، ۳۱ نفر در راه برون‌شهری استان جان خود را بر اثر حوادث رانندگی از دست داده و ۳۶۴ نفر نیز مجروح شدند.

 

وی افزود: در همین مدت ۱۶۴ فقره تصادف خسارتی نیز در جاده‌های استان اصفهان رخ داد که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل، کاهش ۶۵ درصدی داشته است.

 

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان، محور اصفهان _ تهران را با ۳ نفر جان باخته و ۳۲ نفرمجروح پر تصادف‌ترین محور استان اعلام کرد و گفت: پس از آن، محور آزادراه امیرکبیر با ۳ نفر جان باخته و ۱۷ نفر مجروح، محور نائین _ یزد با ۳ نفر جان باخته و ۱۴ نفر مجروح و محور نطنز _بادرود با ۳ نفر جان باخته و ۱۳ نفر مجروح پرتصادف‌ترین محورهای استان بودند.

 

سرهنگ زارع، بیشترین علت تصادفات را عدم توجه به جلو با ۶۵ درصد و پس از آن عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از خستگی و خواب آلودگی عنوان کرد.

 

این مقام انتظامی با بیان اینکه ۷۷ درصد ازتصادفات مربوط به خودروهای سواری است، گفت: براساس تجزیه و تحلیل‌های صورت گرفته خودروهای پژو و پراید بیشترین خودروهایی بودند که در محورهای استان دچار تصادف شدند.

 

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان، با بیان اینکه از تعداد جان باختگان حوادث رانندگی در راه‌های برون‌شهری استان ۷ نفر راننده و ۲۴ نفر سرنشین بودند گفت: در بررسی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان مشخص شد نبستن کمربند ایمنی عامل مهمی در جان باختگان سرنشینان خودروها بوده که لازم است رانندگان و سرنشینان خودرو به این موضوع توجه کرده و حتماً از کمربند ایمنی استفاده کنند.

 

وی با بیان اینکه کمربند ایمنی بهترین وسیله برای حفظ جان راننده و سرنشینان است، گفت: متاسفانه سرنشینان خودروها به اهمیت این وسیله پی نبرده‌اند و بیشترین آسیب را هم از همین ناآگاهی می‌بینند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------