بی سابقه‌ترین مجازات یک قاتل در برزیل



 بی سابقه‌ترین مجازات یک قاتل در برزیل
پس از پایان محاکمه، که سه ماه کامل به طول انجامید، قاضی حکم هفت هزار سال زندان را برای «رودریگو جنتیلی» صادر کرد؛ با توجه به این که حکم اعدام یا ابد در قانون برزیل و نیز هیچ احتمالی نیز برای آزادی مشروط او وجود ندارد. قاضی دستور داد تا قاتل را در همان زندانی که در آن خواهد مرد، دفن کنند؛ ...

به گزارش تابناک باتو،  پرونده‌ای که سه سال کامل سیستم قضایی برزیل را مشغول کرد و در نهایت مجرم از سه ماه پیش لو رفت و به دادگاه جنایی ارجاع داده و حکم او صادر شد؛ اما حکمی که دادگاه علیه مجرم قرائت کرد، بسیار عجیب بود، تا جایی که شاید بتوان گفت، در تمام طول تاریخ بی سابقه بوده است.

وکیل این جنایتکار به این حکم عجیب اعتراض کرد و خواستار ابطال آن به دلیل عجیب بودنش شد و مورد حمایت شماری دیگر از مقامات قضایی قرار گرفت؛ اما قاضی اصلی پس از کسب موافقت مسئولان رده بالای وزارت دادگستری این کشور بر این حکم اصرار ورزید.

 

 بی سابقه‌ترین مجازات یک قاتل در برزیل


پس از سه سال، مسئولان مجرم را که «رودریگو جنتیلی» نام داشت، پیدا کردند. او منشی قاضی ـ که نام او به دلایل امنیتی افشا نشده ـ را اغوا می‌کند، به مکانی نامعلوم برده و سپس مورد تجاوز قرار داده، کشته و در یک جنگل کوچک در حومه «برازیلیا» پایتخت برزیل دفن می‌کند. نکته عجیب این بود که جنایتکار به عنوان «پیشخدمت» برای همان قاضی کار می‌کرد.

این جنایتکار ۴۹ ساله، هر روز به قاضی قهوه می‌داد و از دفتر او مراقبت می‌کرد و به چیدمان و نظافت اتاق او رسیدگی می‌کرد، و با سوء استفاده از این شرایط همواره اسناد مربوط به پرونده و جرمی که مرتکب شده بود را سرقت می‌کرد تا جرم او افشا نشود. اما قاضی به او شک کرد و توانست مچش را بگیرد. او متوجه شده بود وقتی که ماجرای منشی خود را که سه سال پیش مفقود شده برای پیشخدمتش تعریف می‌کند، او دچار تغییراتی می‌شود، پس اتهام را به او وارد کرد و قاتل نیز مجبور شد تا به جنایت و همه جزئیات آن اعتراف کند.

 

 بی سابقه‌ترین مجازات یک قاتل در برزیل


قربانی و مجرم از نظر شغلی به هم نزدیک بودند و در همان دفتر با قاضی کار می‌کردند، از این روی قاضی نتوانست جلوی خشم و عصبانیتش را در مواجهه با «رودریگو جنتیلی» بگیرد، او اعتراف کرد که این امر می‌تواند باعث شود تا او کنترل خویش را از دست بدهد؛ اینکه ناگهان پس از سه سال رنج و تحقیقات و از بین رفتن بسیاری از اسناد مربوط به پرونده بدون دانستن منبع ناپدید شدن آن‌ها درمی یابد که قاتل و مقتول در همان دفتر مشغول به کار بوده اند!

پس از پایان محاکمه، که سه ماه کامل به طول انجامید، قاضی حکم هفت هزار سال زندان را برای «رودریگو جنتیلی» صادر کرد؛ با توجه به این که حکم اعدام یا ابد در قانون برزیل و نیز هیچ احتمالی نیز برای آزادی مشروط او وجود ندارد. قاضی دستور داد تا قاتل را در همان زندانی که در آن خواهد مرد، دفن کنند؛ تا برای ابد در چهارچوب زندان بماند. زیرا قاضی بر این باور است که دفن او در خارج از زندان می‌تواند به مثابه رأفت با او پس از مرگش باشد.

 

 بی سابقه‌ترین مجازات یک قاتل در برزیل


قاضی تأیید مسئولان بلند رتبه در وزارت دادگستری را کسب کرد و مجرم به زندانی که صد کیلومتر با پایتخت برزیل فاصله داشت، بُرده شد تا زنده و مرده اش محکومیّت هفت هزار سال زندان را تحمّل کند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------