مرگ ۳۲۲ نفر در تصادفات از ۲۶ اسفند / درخواست پلیس برای مدیریت زمان سفر



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی از مرگ ۳۲۲ تن در حوادث رانندگی از ابتدای طرح نوروزی تا کنون خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار سید تیمور حسینی در تحلیل وضعیت تصادفات و ترافیک از زمان شروع اجرای طرح نوروزی از ۲۶ اسفندماه تا کنون گفت: متاسفانه طی این مدت ۳۲۲ تن در صحنه تصادفات جان خود را از دست داده اند که این موارد هم شامل موارد فوتی در جاده و هم شامل تصادفات رانندگی منجر به فوتی در شهرها می‌شود. البته اکثر جانباختگان در جاده بودند. این حوادث نیز عمدتا ناشی از عدم رعایت قوانین و مقررات رانندگی بوده است.

 

وی درباره بیشترین علت تصادف رانندگی نیز گفت: عدم توجه به جلو، تخطی از سرعت مجاز و عدم توانایی در کنترل وسایل نقلیه بیشترین علت وقوع تصادفات رانندگی از از ابتدای اجرای طرح نوروزی تا کنون بوده است.

 

جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی درباره بیشترین زمان وقوع تصادفات رانندگی نیز گفت: حدود نیمی از تصادفات از ساعت ۱۲ تا ۲۰ رخ داده است.

 

حسینی از افزایش ۴۱ درصدی تردد در جاده های کشور نیز خبر داد و گفت: کم کم پلیس برای موج اول بازگشت و موج دوم سفرهای نوروزی آماده خواهد شد.

 

وی با اشاره به هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی و بارش برف در جاده های استان های شمال غربی و شمالی کشور گفت: هموطنان برای سفر به این استانها و جاده های کوهستانی تجهیزات زمستانی خودرو رابه همراه داشته باشند. همچنین وزش باد شدید و بروز پدیده گرد و غبار و کاهش میدان دید رانندگان در استانهای جنوبی و مرکزی کشور پیش بینی شده است.

 

جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی افزود: به هموطنان عزیزی که به سفر رفته اند توصیه می‌کنم که حتما زمان برگشت از سفر را مدیریت کنند چرا که همزمانی سفرهای برگشت نوروز در پایان نیمه اول نوروز در کنار ظرفیت محدود جاده ها باعث اشباع شدن ظرفیت جاده و بروز ترافیک های سنگین و نیمه سنگین می‌شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------