موسوي بايد ژستي بگيرد که به او بيايد.



 

لاریجانی

 

محمد جواد لاريجاني با اشاره به انتقاد موسوي از پخش اعترافات متهمان حوادث اخير نيز تاکيد کرد: موسوي بايد ژستي بگيرد که به او بيايد، وي بايد گذشته را به ياد بياورد زماني که نخست وزير بود و بسياري از اين اعترافات پخش شد ولي ميرحسين اعتراضي نمي کرد.

 

به گزارش ايرنا، "محمدجواد لاريجاني" روز پنج شنبه در حاشيه نمايشگاه بين المللي مطبوعات و خبرگزاري ها در مناظره با کواکبيان، گفت: آنچه امروز بايد در رسانه به آن توجه شود شامل دو محور است؛ اول اينکه ما با وضعيت جديد رسانه و جايگاه آن با مسئله‌اي به نام مرز مَجازها روبه رو هستيم و دومين مساله ماهيت قدرت است که در دهه‌هاي گذشته جابه‌جايي‌هايي در آن صورت گرفته است و رسانه‌ها را بايد براساس اين دو شاخص ارزيابي کرد.

 

وي افزود: در گذشته قدرت در دست توپ و تانک بود ولي امروز قدرت در دست رسانه ها است.لاريجاني تاکيد کرد: رسانه ها اعم از دولتي و غيردولتي بايد در چارچوب شرع، قانون و اخلاق عمل کنند.

 

معاون قوه قضاييه در ادامه با بيان اينکه موسوي با کودتايي که انجام داد قصد براندازي نظام را داشت، بيان کرد: از زماني که ميرحسين موسوي در ساعت 11 شب خود را رييس جمهور دانست و مردم را به خيابان‌ها کشاند، موضوع کودتا و خروج او از نظام مطرح شد.

 

وي افزود: موسوي از ذيل نظام خارج ‌شد و او زماني که سه چارچوب شرع، قانون و اخلاق را رد مي‌کند، خطري بزرگ براي نظام ايجاد کرده است.

 

لاريجاني اظهار داشت: اگر کودتاي موسوي موفق مي‌شد نه تنها اسلاميت نظام از بين مي‌رفت بلکه امنيت ملي و دموکراسي هم از بين رفته بود.

 

وي افزود: تيزهوشي مقام معظم رهبري باعث شد که موسوي نتواند کودتا کند.

 

لاريجاني گفت: سايت هايي که در خدمت کودتا بودند خلاف شرع عمل کردند و با دروغ هاي شاخ دار عليه نظام شانتاژ مي کردند.

 

وي گفت: کاش خاتمي و موسوي اين خطاي بزرگ را انجام نمي دادند و نمي گذاشتند کار به اينجا بکشد.

 

وي اظهار داشت: هيچ چيزي شمشير کشيدن اين افراد عليه نظام را توجيه نمي کند و چيزهايي که به اسم سبز بيرون آمده همه شرعا و قانونا خلاف است.

 

وي افزود: اصطلاحاتي به نام خودجوش، نمي‌تواند کسي را از قانون منفک کند لذا هر کسي قصد دارد که تشکلي سياسي راه‌اندازي کند بايد مجوز بگيرد.

 

دبير کميسيون حقوق بشر قوه قضاييه با اشاره به سخنان کواکبيان که گفته بود برخي رسانه‌ها ساعت 9 شب رسما اعلام کردند، احمدي‌نژاد رئيس جمهور شده است، گفت: رسانه وظيفه دارد گمانه‌زني کند ولي وقتي نامزدي اعلام پيروزي کرده و از مردم بخواهد که در خيابان‌ها از وي حمايت کنند، رسانه ها با شوراي نگهبان فرق دارند و رسانه ها در همه جاي دنيا گمانه زني مي کنند.

 

لاريجاني ادامه داد: کودتا لغت عجيبي نيست، کودتا به معناي اين است که گروهي در راستاي نظام حرکت مي‌کنند ولي يک دفعه جلوي نظام مي‌ايستند.

 

وي با اشاره به صحبت هاي کواکبيان که گفته بود، انتخابات افغانستان را مشاهده کنيد تازه اين روزها پس از مدت‌هاي طولاني جواب انتخابات را اعلام مي‌کنند، گفت: شان ما بيشتر از افغانستان است حد ما حد افغانستان نيست ما بايد انتخاباتمان را با ژاپن و آمريکا مقايسه کنيم نه با افغانستان. اين کشور نخستين انتخابات خود را برگزار کرده اين در حالي است که ما از ابتداي انقلاب تاکنون بيش از 30 انتخابات برگزار کرده‌ايم.

 

دبير کميسيون حقوق بشر قوه قضاييه گفت: در مطبوعات وابسته به جناح اصلاح طلب امروزه حجم وسيعي از تبليغات سکولاريسم به چشم مي‌خورد و اين نوع تبليغات، تبليغاتي هستند که خلاف قانون، شرع و اخلاق هستند.

 

وي افزود: کسي که مجوز مي گيرد بايد اخلاق را رعايت کند.

 

لاريجاني با اشاره به اينکه بنده نگفته‌ام موسوي شبيه رجوي است، گفت: بنده گفته بودم که ادبيات موسوي در بيانيه‌هايي که منتشر مي‌کند شبيه ادبيات مسعود رجوي است.

 

وي با اشاره به انتقاد موسوي از پخش اعترافات متهمان حوادث اخير نيز تاکيد کرد: موسوي بايد ژستي بگيرد که به او بيايد، موسوي بايد گذشته را به ياد بياورد زماني که وي نخست وزير بود بسياري از اين اعترافات پخش شد ولي او اعتراضي نکرد. ندارد.

 


** انتخابات ديگر تمام شده است.

 

به گزارش ايرنا،"مصطفي کواکبيان" در اين مناظره که حاشيه نمايشگاه بين المللي مطبوعات و خبرگزاري ها برگزار مي شد، گفت: اخلاق در رسانه‌هاي شنيداري با مکتوب و فضاي سايبر معناي خاص خود را دارد و مطبوعات بايد به نحوي اخلاق را رعايت کنند و صدا و سيما به نحوي ديگر.

 

وي افزود: بايد ديد که عملکرد صدا و سيما در چند ماه اخير چقدر اخلاق‌مدار بوده و يا اينکه چقدر اقدامات ماموريتي داشته است.

 

نماينده سمنان در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: امروز در سايت هاي مختلف وضعيت بسيار آشفته است و اخلاق اصلا رعايت نمي شود. در برخي از سايت ها به راحتي به ديگران تهمت مي زنند و اين هيچ اخلاقي وجود ندارد.

 

کواکبيان با بيان اينکه روزنامه‌هاي خصوصي مي‌توانند موضع حزبي داشته باشند، گفت: اگر روزنامه‌اي که هزينه‌هاي آن از بيت‌المال است، موضعي حزبي اتخاذ کند، مشکل دارد.

 

وي اظهار داشت: جواد لاريجاني چندين جلسه عليه موسوي در صدا و سيما صحبت کرده ولي جا داشت که از ديگران هم براي ارائه نظرات دعوت مي‌شد. البته بنده نمي‌خواهم از عملکرد کسي دفاع کنم ولي اين موضوع خلاف اخلاق است که در مورد کسي صحبت شود ولي وي در جلسه حضور نداشته باشد.

 

نماينده مردم سمنان تاکيد کرد: ما انتخابات را تمام شده تلقي مي‌کنيم، برخي هنوز قصد دارند تا تنور انتخابات داغ بماند.

 

کواکبيان اضافه کرد: موسوي کودتاچي نيست زيرا او اگر موسوي کودتاچي بود شوراي نگهبان براي چه وي را تاييد کرد.

 

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------