چوپان دروغگو دستگیر شد | گل ممد افغان هستوم...



تبهکار خشنی که با ارسال پیامک به مردم خودش را چوپان و اهل افغانستان و بی‌سواد جا می‌زد و ادعا می‌کرد گنج پیدا کرده است، دستگیر شد. 

به گزارش همشهری آنلاین، شاید کمتر کسی باشد که از ماجرای پیامک «گل‌ممد افغان» بی‌خبر باشد. پیامکی که کلاهبرداران برای ده‌ها شماره موبایل تصادفی ارسال می‌کنند، به این امید که شاید یکی از آنها فریب بخورد و به دامشان بیفتد؛ انتظاری که البته خیلی هم دور از ذهن نیست و تا حالا افراد زیادی با دریافت این پیامک و به طمع‌ خرید مجسمه‌های طلا به قیمتی پایین و به جیب زدن سود میلیاردی با فروش آنها، در دام یکی از این کلاهبرداران گرفتار شده‌اند.

 

«سلام ارباب. گل ممد افغان هستوم. پسرعموی عبدلا که کت شوما کار مکرد. حقیقت یک مقدار سکه تلا پیدا کردوم. یک پادشا روشون هست و چن تا مجسمه تاجدار است...» این متن پیامک چوپان دروغگو است که با ادعای پیدا کردن گنج و مجسمه‌های زیرخاکی دست به کلاهبرداری از طعمه‌هایش می‌زد.

 

تازه‌ترین تبهکاری که با این شگرد دست به کلاهبرداری از مردم می‌زد و حالا از سوی پلیس دستگیر شده، یک مجرم سابقه‌دار است که چند روز پیش توسط مأموران پلیس آگاهی شهرستان دزفول بازداشت شد.

 

این مرد با شکایت چند نفر که فریب پیامک‌های او را خورده بودند، تحت تعقیب پلیس قرار گرفت. بررسی اظهارات شاکیان نشان می‌داد که همگی آنها بعد از دریافت پیامک جعلی «گل ممد» که خود را چوپان جا زده و مدعی شده بود مقداری سکه و مجسمه‌های زیرخاکی پیدا کرده و قصد فروش آنها را دارد، حرف‌های این فرد را باور کرده بودند.

 

مرد کلاهبردار البته به خوبی نقش بازی می‌کرد و وقتی طعمه‌هایش با او تماس می‌گرفتند تا درباره قیمت گنج حرف بزنند، خود را فردی کم‌سواد جلوه می‌داد که به‌علت اینکه هیچ آشنایی ندارد، قصد دارد گنجی را که پیدا کرده، با قیمتی پایین بفروشد. او برای اثبات ادعایش، با طعمه‌هایش قرار می‌گذاشت و یک سکه طلای قدیمی به‌عنوان نمونه به آنها می‌داد. طعمه‌ها هم سکه‌ را به طلافروشی برده و وقتی از اصل بودن آن مطمئن می‌شدند، مبلغ درخواستی چوپان دروغگو را تهیه کرده و برای خرید بقیه سکه‌ها با او قرار می‌گذاشتند.

 

گل‌ممد با چرب‌زبانی و به بهانه‌های مختلف، محل قرار را در جایی خلوت تعیین می‌کرد و طعمه‌ها وقتی با کیف پر از پول به آنجا می‌رفتند، وی با تهدید اسلحه کیف پول را از آنها گرفته و فرار می‌کرد. گاهی وقت‌ها نیز پس از دریافت پول، سکه‌های جعلی به طعمه‌هایش می‌داد که هیچ ارزشی نداشتند.

 

با شکایت افرادی که قربانی مرد تبهکار شده بودند، تحقیقات پلیس شهرستان دزفول برای دستگیری این مرد آغاز شد.

 

سرهنگ روح‌الله گراوندی، فرمانده انتظامی شهرستان دزفول گفت: شاکیان این پرونده از شهرهای مختلف کشور بودند که پس از تحقیق از آنها و به‌دست آمدن سرنخ‌هایی از چوپان دروغگو، مخفیگاه وی در دزفول شناسایی و او در یک عملیات ضربتی دستگیر شد.

 

وی ادامه داد: در بازرسی مخفیگاه این مرد یک قبضه سلاح کلت کمری به همراه هزارو ۸۰۰ سکه تقلبی، ۲ دستگاه گوشی و یک دستگاه موتورسیکلت فاقد پلاک کشف شد که وی از آنها برای اجرای نقشه‌های کلاهبرداری‌هایش استفاده می‌کرد.

 

همچنین در بررسی‌ها معلوم شد که وی مجرمی سابقه‌دار در زمینه ارتکاب جرایم خشن است که با دستگیری وی، تحقیقات برای شناسایی تمامی مالباختگان ادامه دارد و کسانی که در دام این فرد گرفتار شده‌اند می‌توانند برای شناسایی او به پلیس آگاهی شهرستان دزفول مراجعه کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------