قتل همخانه با ادعای انگیزه ناموسی



پسر نوجوان می‌گوید دوستش قصد داشت او را آزار بدهد به همین دلیل دست به چاقو برد.

پسر نوجوان که همخانه خود را کشته است مدعی شد برای جلوگیری از آزار و اذیت‌های او دست به قتل زده است.

 

به گزارش اعتمادآنلاین ، متهم که زمان قتل ۱۷ساله بود در بازجویی‌ها به قتل دوستش اعتراف کرد اما گفت دو همخانه‌اش قصد تجاوز به او را داشتند و مجبور به قتل یکی از آنها شد.

 

یک سال قبل به پلیس گزارش شد پسر جوانی با ضربه چاقوی دوستش به قتل رسیده است. به این ترتیب ماموران به محل درگیری در ساختمانی در جنوب تهران رفتند و با جسد خونین سمیع روبه‌رو شدند.

 

جسد با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد و پسر ۱۷ساله به نام سعید  که عامل جنایت معرفی شده بود بازداشت شد.

 

پسر نوجوان به دادسرای اطفال منتقل شد و به قتل همکارش با ضربه‌های چاقو اعتراف کرد.

 

متهم به بازسازی صحنه جرم پرداخت و در حالی که یک سال از این ماجرا گذشته و او ۱۸ساله شده بود در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران از خود دفاع کرد.

 

رئیس دادگاه در ابتدای جلسه گفت: اولیای دم در جلسه حاضر نیستند اما پدر قربانی چند روز پیش به دادگاه مراجعه و درخواستش مبنی بر قصاص را مطرح کرد و گفت نمی‌تواند روز دادگاه در جلسه حاضر شود.

 

سپس سعید به اتهام قتل عمدی، جرح غیر منتهی به فوت و ورود و اقامت غیرقانونی به ایران، از خود دفاع کرد.

 

او توضیح داد: همه اعضای خانواده‌ام در ایران زندگی می‌کنند و بیشتر آنها در مشهد ساکن هستند. من یک سال پیش به یک قاچاق‌بر سه میلیون تومان پول دادم و او مرا به ایران آورد. مدتی بود همراه سمیع و دوست دیگرم شریف به عنوان ضایعات‌ جمع‌کن کار می‌کردیم و در زیرزمین یک خانه اتاقکی را به مبلغ ۱۶۰ هزار تومان اجاره کرده بودیم و اجاره آن را بین خودمان تقسیم می‌کردیم. ما روزها ضایعات جمع می‌کردیم و آنها را می‌فروختیم.

 

متهم ادامه داد: آن روز سمیع صبح از خواب بیدار شد، از خانه بیرون رفت و صبحانه خرید. سپس مرا بیدار کرد. او می‌خواست مرا آزار دهد که مقاومت کردم. به همین خاطر چاقو کشید و ما با هم درگیر شدیم. نمی‌دانم چطور شد که چاقو با او برخورد کرد. قصد کشتن دوستم را نداشتم و چاقو ناخواسته به او برخورد کرد. همان موقع همکارم شریف با پلیس تماس گرفت و من دستگیر شدم.

 

در این هنگام قاضی گفت: در بازجویی مقدماتی گفته بودی وقتی چاقوی سمیع روی زمین افتاد آن را برداشتی و به قربانی زدی. چرا حالا ادعای تازه‌ای مطرح می‌کنی؟

 

متهم پاسخ داد: چاقو را از روی زمین برنداشتم. در درگیری چاقو ناخواسته با سمیع برخورد کرد.

 

سپس قاضی گفت: شریف که شاهد ماجراست گفته تو و قربانی با هم اختلاف مالی داشتید و چون او طلبش را از تو خواسته بود او را کشتی. حالا چه دفاعی داری؟

 

متهم پاسخ داد: من آن زمان ۶۰۰ هزار تومان پول نقد همراه داشتم و نیاز مالی نداشتم. سمیع و شریف هر دو تصمیم داشتند مرا آزار دهند.

 

قاضی در ادامه گفت: پزشکی قانونی جای چند بریدگی را روی صورت، بازو و قلب قربانی تایید کرده و این نشان می‌دهد قتل نمی‌تواند ناخواسته رخ داده باشد. چه دفاعی داری؟

 

متهم در جواب گفت: من برای دفاع از خودم سمیع را زدم. چون او دست از سرم بر نمی‌داشت و می‌خواست مرا آزار دهد.

 

سپس وکیل سعید به دفاع پرداخت و گفت: در بررسی‌ها روشن شده درگیری میان قربانی و متهم دامنه‌دار بوده است. آن روز مقتول و شریف هر دو قصد داشته‌اند متهم را آزار دهند. به همین خاطر شریف خودش نیز در مظان اتهام است و نمی‌توان شهادت او را قبول کرد.

 

او ادامه داد: متهم می‌گوید آن روز آنها قصد آزار او را داشتند؛ اما چون سعید مقاومت کرده آنها گفته‌اند قبلاً نیز به او قرص خواب‌آور خورانده و در خواب او را آزار داده‌اند. به همین خاطر متهم از شنیدن این حرف عصبانی و با آنها درگیر شده است. موکلم در دفاع از خودش قربانی را با چاقو زده و به همین خاطر به نظر می‌رسد قتل غیرعمدی رخ داده است.

 

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا رأی صادر کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------