اعتراف 2سارق به سرقت از 400نفر



  حوادث روز,اخبار حوادث,خبرهای حوادث
2سارق موتورسوار که در جریان سرقت و زورگیری‌های سریالی خود گوشی دست‌کم 400نفر را در مشهد سرقت کرده بودند به دام پلیس افتادند. 

به گزارش همشهری، تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی استان خراسان رضوی برای دستگیری سارقان از مدتی قبل و با شکایت‌ تعدادی از مالباختگان آغاز شد. بررسی اظهارات آنها نشان می‌داد که این افراد در جاده قدیم قوچان یا شهرک غرب مشهد زمانی که سرگرم مکالمه با تلفن همراهشان بودند هدف حمله 2سارق موتورسوار قرار گرفته بودند. سارقان برای اجرای نقشه‌شان دو شگرد داشتند. نخست اینکه از پشت سر به طعمه‌شان نزدیک شده و در چشم بر هم زدنی گوشی او را قاپیده و فرار می‌کردند و در شگرد دوم، وقتی با مقاومت طعمه‌شان روبه‌رو می‌شدند با چاقو و قمه او را تهدید کرده و با سرقت گوشی‌اش از محل فرار می‌کردند.

 

مشخصاتی که تمامی شاکیان از دزدان موتورسوار ارائه کرده بودند یکی بود. این یعنی تمامی سرقت‌ها از سوی یک باند دو نفره صورت گرفته بود که با استفاده از دو دستگاه موتورسیکلت هوندا ‌سراغ طعمه‌هایشان رفته و از آنها سرقت می‌کردند.

 

درحالی‌که هر روز بر تعداد افرادی که قربانی این باند دو نفره شده بودند افزوده می‌شد، تحقیقات گسترده پلیس برای شناسایی و دستگیری آنها آغاز شد. مشخصات چهره دزدان و موتورسیکلت آنها در اختیار تمامی تیم‌های گشتی قرار گرفت تا اینکه هویت یکی از دزدان شناسایی و معلوم شد که وی در خانه‌ای حوالی بلوار توس مشهد مخفی شده است. با این اطلاعات، دستور بازداشت سارق تحت تعقیب صادر شد و تیم‌های عملیاتی این خانه را زیرنظر گرفتند و وقتی مطمئن شدند که متهم در مخفیگاهش حضور دارد، در یک عملیات ضربتی وارد آنجا شده و او را دستگیر کردند. با کشف تعدادی گوشی مسروقه در مخفیگاه این مرد، وی به اداره آگاهی منتقل شد و در بازجویی‌ها، هویت همدست خود را نیز لو داد. سرهنگ جواد شفیع زاده، رئیس پلیس آگاهی استان خراسان رضوی با بیان این خبر گفت: با اعترافات متهم دستگیر شده، مخفیگاه همدست او شناسایی و او نیز در یک عملیات ضربتی به دام پلیس افتاد.

 

وی ادامه داد: در بازجویی از متهمان مشخص شد که آنها علاوه بر سرقت و زورگیری موبایل، اقدام به مالخری هم می‌کردند.

 

سرهنگ شفیع‌زاده گفت: سارقان دستگیر شده در تحقیقات به سرقت گوشی دست‌کم 400نفر اعتراف کردند که در ادامه تحقیقات 30نفر از مالباختگان شناسایی شدند و تحقیقات برای شناسایی سایر مالباختگان و همچنین دیگر جرایم احتمالی متهمان دستگیر شده ادامه دارد. رئیس پلیس آگاهی خراسان‌رضوی، از افرادی که گوشی موبایلشان با این شگرد سرقت شده درخواست کرد برای شناسایی و شکایت از متهمان دستگیر شده به ساختمان پلیس آگاهی مرکز استان خراسان‌رضوی در مشهد مراجعه کنند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------