کشتارگاه خودروهای سرقتی!



  حوادث روز,اخبار حوادث,خبرهای حوادث
  با دستگیری دزدانی که به باغ ویلاهای اطراف مشهد دستبرد می زدند، سرنخ هایی از کشتارگاه خودروهای سرقتی نیز به دست آمد و این پرونده ابعاد گسترده تری یافت.

فرمانده انتظامی مشهد درباره ماجرای دستگیری اعضای این باند سرقت به خبرنگار روزنامه خراسان گفت: از مدتی قبل گزارش هایی مشابه از دستبرد به باغ ویلاهای اطراف مشهد به پلیس می رسید که بررسی ها  نشان می داد سرقت های مذکور توسط اعضای یک باند حرفه ای صورت می گیرد بنابراین گروهی از ماموران بخش احمد آباد مشهد وارد عمل شدند و تحقیقات ویژه ای را در این باره آغاز کردند. سرهنگ حسین دهقان پور افزود: بررسی های نامحسوس ماموران انتظامی در حالی به مراکز خرید و فروش ضایعات رسید که بازبینی های میدانی ماموران از سرقت در و پنجره های فلزی نیز حکایت داشت.

 

مقام ارشد انتظامی مشهد تصریح کرد: طولی نکشید که سرنخ های موجود، نیروهای انتظامی را به یک مرکز جمع آوری ضایعات در منطقه خین عرب مشهد کشاند و مشخص شد جوان تبعه خارجی اموال سرقتی را از سارقان خریداری کرده است، به همین دلیل از جوان افغانستانی بازجویی شد و او اعتراف کرد که دو جوان ناشناس در و پنجره های مذکور را با یک دستگاه وانت مزدا به محل آورده اند و او نیز بدون اطلاع از سرقتی بودن اموال، آن ها را خریده است.

 

وی در عین حال شماره پلاک وانت را در اختیار ماموران گذاشت که تحقیقات پلیس در این باره به پلاک های جعلی گره خورد. سرهنگ دهقان پور اضافه کرد: بررسی های تخصصی پلیس بیانگر آن بود که سارقان شماره پلاک واقعی یک خودروی وانت مزدا را روی یک دستگاه وانت با رنگ و مدل مشابه سرقتی نصب کرده اند و این گونه به فعالیت های مجرمانه خود ادامه می  دهند، به همین دلیل و با همکاری خریدار اموال سرقتی، دو جوان سارق زیر چتر اطلاعاتی قرار گرفتند و روز بعد زمانی که سوار بر خودروی وانت سرقتی به منطقه خین عرب آمدند، ناگهان در محاصره پلیس قرار گرفتند و به مقر انتظامی منتقل شدند.

 

کلیددار امنیت شهر خاطرنشان کرد: دو متهم مذکور پس از اعتراف به استفاده از پلاک جعلی و نصب آن روی خودروی سرقتی، در حالی راز دستبرد به باغ ویلاها را فاش کردند که مشخص شد آنان اموال مذکور را از منطقه طرقبه سرقت کرده اند. رئیس پلیس باتجربه مشهد ادامه داد: در بازرسی از مخفیگاه دزدان باغ  ویلا در منطقه خواجه ربیع با دستور قضایی، اموال سرقتی دیگری مانند فرش، بخاری، جاروبرقی، پمپ آب و ... کشف شد که از شش باغ ویلا سرقت شده بود.

 

سرهنگ حسین دهقان پور با اشاره به این که بازجویی های تخصصی از اعضای این باند، راز مرکز اوراق کردن خودروهای سرقتی را نیز برملا کرد، به «خراسان» گفت: واکاوی پلیس در این پرونده بیانگر آن بود که خودروی وانت سرقتی ماجرای دیگری دارد و این در پرونده اعضای باند سرقت خودرو هم نقش دارد. به همین دلیل بررسی ها به شیوه پلیسی ادامه یافت تا این که یکی از سارقان معترف شد، خودرو را فردی به نام «ج- ب» که از سارقان سابقه دار و حرفه ای است، در اختیار آنان گذاشته و سهم خود را از سرقت ها دریافت می کند.

 

فرمانده انتظامی مشهد افزود: هنگامی که ماموران برای دستگیری سارق خودرو به مخفیگاه وی در منطقه خواجه ربیع وارد شدند، تعداد زیادی قطعات و لوازم خودروهای سرقتی مقابل دیدگانشان قرار گرفت و افرادی نیز در حال اوراق کردن خودرو بودند. بنابراین ماموران انتظامی در حالی اعضای این باند را به دام انداختند که مشخص شد یک دستگاه پژو 405 که فروردین گذشته از شهرستان فریمان سرقت شده بود، به همراه یک دستگاه پژو پارس سرقتی از حوزه کلانتری سجاد مشهد در نوبت اوراق قرار دارد.

 

سرهنگ دهقان پور با بیان این که یک دستگاه یخچال و دو تخته فرش سرقتی نیز از کشتارگاه خودروهای سرقتی به  دست آمد، تصریح کرد: کنکاش های پلیس درباره جرایم دیگر اعضای این باند در حالی ادامه دارد که تحقیقات بیشتر نشان داد آن ها علاوه بر جعل پلاک، برخی خودروهای تصادفی را نیز خریداری می کردند و سپس با نصب قطعات سرقتی روی آن ها و به صورت «سند نمره» به فروش می رساندند که بررسی ها برای کشف زوایای پنهان دیگر این ماجرا آغاز شده است.

 

  حوادث روز,اخبار حوادث,خبرهای حوادث

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------