چرا قهرمان بدن‌سازی به روز سیاه نشست؟



بارها در مسابقات بدن‌سازی به مقام قهرمانی رسیدم و در این مسیر پیشرفت کردم اما متاسفانه یک اشتباه تاسف‌بار و بلندپروازی در زندگی مرا به روز سیاه نشاند به طوری که برای شرکت در مسابقات یا سفر به خارج از کشور دیگر پولی نداشتم. این بود که با برادر سابقه‌دارم همراه شدم و...  

به گزارش خراسان، این‌ها بخشی از اعترافات جوان 37 ساله‌ای است که به اتهام سرقت‌های سریالی از مغازه‌های مشهد دستگیر شد. این جوان زمانی زیر ذره بین تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی مشهد قرار گرفت که سارقان به یک کافی شاپ در بولوار پیروزی دستبرد زدند و حدود 150 میلیون تومان لوازم و دستگاه‌های قهوه ساز را به سرقت بردند. همزمان با آغاز بررسی‌های میدانی کارآگاهان، کافی شاپ دیگری در اطراف میدان شهید کاوه نیز هدف دزدان قرار گرفت و سارقان، اموالی مانند دستگاه‌های قهوه ساز، ترازو، پمپ آب و... به ارزش تقریبی 170 میلیون تومان را سرقت کردند. با وقوع این سرقت که با یک شیوه و شگرد انجام شد، به دستور سرهنگ احمد نگهبان (فرمانده انتظامی مشهد) گروهی از کارآگاهان با فرماندهی مستقیم سرهنگ صادقی (رئیس پلیس آگاهی مشهد) وارد عمل شدند و تحقیقات گسترده‌ای را برای دستگیری عامل یا عاملان سرقت‌های مذکور آغاز کردند اما دزدان حرفه‌ای هیچ سرنخی از خود به جا نگذاشته بودند! بنابراین بررسی‌های پلیس به شیوه‌های علمی و تخصصی کشید چرا که مشخص بود آن‌ها با دزدانی رو به رو شده اند که همه آثار جرم را از بین می‌برند!

 

طولی نکشید که یک مغازه پروتئین فروشی نیز با همین شگرد مورد دستبرد قرار گرفت و پس از بازبینی دوربین‌های مداربسته سرنخی از یک خودروی پراید به دست آمد که در محل ارتکاب جرم دیده شد ولی تحقیقات بیانگر آن بود که پراید مذکور سرقتی است و دزدان حرفه‌ای برای دستبرد به مغازه‌ها از خودروهای سرقتی بهره می‌برند. این گونه بود که با راهنمایی‌های مقام ارشد انتظامی مشهد، عملیات کارآگاهان وارد مرحله جدیدی شد و آنان با کسب مجوزهای قضایی و استفاده از ظرفیت فناوری‌های نوین علمی به نتایجی رسیدند که نشان می‌داد 2 برادر 37 و 42 ساله که یکی از آن‌ها سوابق متعدد کیفری دارد سرنشینان پراید سرقتی بوده اند. با ردیابی خودروی سرقتی، مخفیگاه دزدان در منطقه‌ای از شهرک شهید رجایی مشهد شناسایی شد چرا که اطلاعات کامل یکی از سارقان در بانک اطلاعاتی مجرمان به ثبت رسیده بود.

 

ساعتی بعد مخفیگاه سارقان به محاصره افسران ورزیده پلیس آگاهی درآمد و آنان در یک عملیات ضربتی و هماهنگ حلقه‌های قانون را بر دستان دو برادر گره زدند و آنان را به مقر انتظامی انتقال دادند. در بازرسی از مخفیگاه سارقان، اموال مسروقه زیادی شامل دستگاه‌های قهوه ساز، سیستم‌های رایانه ای، لپ تاپ، دستگاه‌های دی وی آر، دوربین‌های دیجیتالی، کیسه‌های برنج، 20 دستگاه ضبط و پخش خودرو، موتورسیکلت سرقتی و... کشف و ضبط شد. بازجویی‌های تخصصی از سارقان نشان داد که آن‌ها به 27 مغازه در مناطق شهرک سیدی، بولوار پیروزی، خیابان امام خمینی(ره) و... دستبرد زده اند و بسیاری از اموال سرقتی را هم به مالخران حرفه‌ای فروخته اند. بنابراین گزارش، تاکنون 7 تن از مال باختگان شناسایی شدند و حدود 3 میلیارد تومان اموال سرقتی تحویل آنان شده است.

 

در همین حال جوان 37 ساله که مدعی بود یکی از قهرمانان بدن سازی در کشور است و تاکنون مقام‌های زیادی به دست آورده است درباره سرگذشت خود گفت: برای رسیدن به این مقام‌های قهرمانی خیلی تلاش کردم و زحمت زیادی کشیدم اما یک روز با وسوسه‌های یکی از دوستانم و از سوی دیگر بلندپروازی‌های خودم وارد سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتالی شدم اما چون اطلاعات کافی و تخصصی در این باره نداشتم سال گذشته همه پس انداز و سرمایه ام را از دست دادم و به قول معروف ورشکسته شدم.

 

حالا دیگر زمین خورده بودم و کسی به من توجه نمی‌کرد. برای جبران این شکست‌ها و پرداخت خسارت‌های مالی هر کاری انجام دادم، فایده‌ای نداشت. از سوی دیگر نیز باید برای مسابقات به خارج کشور می‌رفتم و به رویاها و آرزوهای خودم می‌رسیدم. این بود که تصمیم گرفتم با برادرم در تبهکاری هایش شریک شوم! او 17 فقره سابقه کیفری سرقت داشت و سال‌های زیادی را پشت میله‌های زندان گذرانده بود و شگردهای سرقت را به خوبی می‌دانست. به همین علت با برادرم همراه شدم و به سرقت از مغازه‌ها در جنوب شهر رو آوردیم.

 

در طول 6 ماه گذشته از ساعت یک بامداد وارد خیابان‌ها می‌شدیم و تا ساعت 6 صبح با خودروی سرقتی دور می‌زدیم تا مغازه‌ای را پیدا کنیم که نکات ایمنی را رعایت نکرده یا چفت و بست محکمی نداشت. در حالی که به توصیه برادرم نقاب به چهره و دستکش در دست داشتیم به مغازه‌ها دستبرد می‌زدیم و بعد هم برای آن که اثری از خود به جا نگذاریم، خودروی سرقتی را در حاشیه خیابان رها می‌کردیم! اگر چه اکنون بسیار پشیمانم که چرا با برادر معتادم همراه شدم و به سرقت اموال مردم رو آوردم اما آن زمان به دلیل همین بلندپروازی‌ها چاره‌ای نداشتم و تصور می‌کردم چون برادرم سابقه دار است شیوه‌های گریز از چنگ پلیس را هم می‌داند ولی متاسفانه ...

 

تحقیقات بیشتر زیر نظر رئیس پلیس آگاهی مشهد برای کشف سرقت‌های احتمالی دیگر این دو برادر همچنان ادامه دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------