عاملین تعرض و تجاوز به زنان در شیراز اعدام شدند



عاملین تعرض و تجاوز به بانوان در پارک دراک، جاده صدرا و اکبرآباد شیراز که در مهر ماه سال گذشته شناسایی و بازداشت شدند، صبح امروز (اول دی ماه ۱۴۰۱) در زندان عادل آباد شیراز به دار مجازات آویخته شدند. 

به  گزارش اعتمادآنلاین؛ رئیس کل دادگستری استان فارس با اعلام این خبر با اشاره به اینکه رأی بدوی و صدور حکم اعدام این سه متجاوز به عنف پس از رسیدگی در تیر ماه امسال در شعبه اول دادگاه کیفری یک استان فارس صادر شد، گفت: این پرونده در ادامه روند دادرسی و پس از اعتراض محکومان در دیوان عالی کشور نیز بررسی و تایید شد.

 

سید کاظم موسوی در تشریح اقدامات مجرمانه این افراد گفت: این سه متجاروز به عنف در سال گذشته به صورت مسلحانه در تفرجگاه دراک و جاده‌های صدرا و اکبرآباد شیراز با سلاح سرد اقدام به سرقت مسلحانه و تعرض و تجاوز به عنف نسبت به تعدادی از بانوان کرده بودند.

 

وی بیان کرد: پس از شکایت تعدادی از خانواده‌ها در خصوص تعرض تعدادی افراد ناشناس در تفرجگاه دراک موضوع در دستور کار بازپرس ویژه دادسرای جنایی و جرائم امنیتی دادسرای شیراز قرار گرفت و عوامل این اقدام غیر انسانی پس از شناسایی طی چند عملیات ضربتی و درگیری مسلحانه دستگیری شدند.

 

رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به اینکه تعدادی از قربانیان این مجرمان حرفه‌ای و خطرناک علیه آن‌ها شکایت تنظیم کرده و موضوع مورد پیگیری همه جانبه دادگستری استان قرار گرفت، گفت: تعدادی از بانوان شاکی و همچنین نزدیکان آنان در جریان اقدام مجرمانه، خشن و غیر انسانی این افراد به شدت دچار آلام روحی و روانی شده یا در بیمارستان بستری شدند.

 

موسوی در ادامه اقدام قاطع دستگاه قضایی در مجازات این متجاوزان به نوامیس مردم را در راستای دفاع از حقوق عموم مردم، به خصوص زنان جامعه خواند و تصریح کرد: دستگاه قضایی با آراء قاطع خود و مدافعین امنیت مردم در فراجا و دستگاه‌های امنیتی با برقراری نظم و امنیت و برخورد قاطع و قانونی با مجرمان همواره به صورت عملی و در میدان از جان و مال و ناموس مردم دفاع می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه پرونده مذکور از جمله پرونده‌های مهم استان بود که در دبیرخانه پرونده‌های مهم استان مورد رصد مدیریتی قرار داشت و در کمترین زمان ممکن با دقت کامل و مطابق تشریفات قانونی رسیدگی و منجر به صدور حکم و اجرای مجازات شد، افزود: افرادی که افکار شیطانی مشابهی را در سر می‌پرورانند از عاقبت شوم و مجازات سخت این مجرمان درس عبرت بگیرند.

 

گفتنی است در اواخر تابستان سال گذشته در پی سرقت مسلحانه و تعرض و تجاوز به عنف تعدادی از بانوان و ضرب جرح همراهان آنان در شیراز، با اقدام سریع و هماهنگ دستگاه قضایی و نیروی انتظامی مجرمان شناسایی، دستگیر و محاکمه شدند و صبح امروز (اول دی ماه ۱۴۰۱) با اجرای حکم اعدام این سه متجاوز به نوامیس در زندان عادل آباد شیراز به سزای عمل ننگین خود رسیدند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------