گروگانگیری خانوادگی برای انتقام از همسر سابق



مرد مسلح در اقدامی جنون‌آمیز همسر سابق، پسرش و مادر و خواهر همسر سابقش را گروگان گرفت، اما قبل از قتل‌عام آنها پلیس در عملیاتی ویژه متهم را دستگیر کرد. 

به گزارش ایران ، صبح جمعه 2 دی، مرد جوانی سراسیمه با پلیس تماس گرفت و از گروگان گرفته شدن خانواده‌اش خبر داد و گفت: امروز صبح به محض اینکه در خانه را باز کردم تا خارج شوم، ناگهان داماد سابقمان با تهدید اسلحه مرا به بیرون هل داد و در خانه را از داخل بست. داخل خانه، مادر و دو خواهرم که یکی از آنها همسر سابق همین مرد بود به همراه پسر 11 ساله‌اش، بودند.

 

به دنبال این تماس بلافاصله مأموران کلانتری 153 شهرک ولیعصر همراه رئیس کلانتری و سرکلانتر 5 پلیس پیشگیری وارد عمل شده و با حضور در محل، عملیات رهایی گروگان‌ها آغاز شد. مأموران خانه را به محاصره درآورده و با به کارگیری موارد امنیتی برای حفظ جان گروگان‌ها شروع به صحبت با گروگانگیر کرده و در نهایت موفق شدند وارد خانه شوند.

با ورود مأموران، آنها گروگان‌ها را که در اتاقی حبس شده بودند رها کردند. در این میان گروگانگیر 39 ساله، اسلحه را روی شقیقه‌اش قرار داد. او فریاد می‌زد: می‌خواهم جلوی چشم‌های همسرم به زندگی‌ام پایان دهم.

 

مأموران که در حال گفت‌و‌گو با گروگانگیر بودند، در فرصتی مناسب و زمانی‌که حواس او پرت شده بود، موفق شدند مرد جوان را خلع سلاح کنند.

 

همسر این مرد در تحقیقات اولیه گفت: همسرم زمانی که وارد شد گفت می‌خواهد من، خودش و پسرمان را بکشد. او می‌گفت اگر من و تو بمیریم تکلیف بچه‌مان چه می‌شود به همین دلیل او را هم می‌کشم که بدون سرپرست نباشد.

 

متهم دستگیر شده در تحقیقات اولیه گفت: 6 ماه قبل از همسرم جدا شدم و در تمام این مدت تصور می‌کردم که او به من خیانت می‌کند. 

 

این فکر مثل خوره به جانم افتاد تا اینکه از دو ماه قبل تصمیم به انتقام از او گرفتم. اسلحه را از دوستم گرفتم و شب حادثه با کلیدی که داشتم وارد ساختمان شدم. من کلید در ورودی خیابان را داشتم، خودم را به راه‌پله‌های پشت بام رساندم و در آنجا منتظر ماندم. تمام شب با اینکه هوا خیلی سرد بود، در آنجا ماندم اما کسی از خانه خارج نشد. صبح زمانی که برادر زن سابقم در را باز کرد تا از خانه خارج شود، خودم را به او رساندم و با تهدید اسلحه وارد شدم.

 

متهم جوان گفت: با تهدید اسلحه همسر سابقم، مادر و خواهرش و پسرم را داخل اتاق حبس کردم. می‌خواستم همسر و پسرم را به قتل برسانم و بعد خودکشی کنم، اما زمانی که پلیس وارد شد و آنها را نجات داد، تصمیم گرفتم با کشتن خودم جلوی چشم همسر سابقم از او انتقام بگیرم که موفق نشدم و پس از حدود یک ساعت بازداشت شدم.

 

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای، رئیس پلیس پیشگیری پایتخت با اعلام این خبر گفت: هر 4 گروگان بدون هیچ آسیبی آزاد شده و متهم جوان در اختیار کارآگاهان پلیس قرار داده شد. از متهم یک قبضه کلت کمری، 2 خشاب و 18 تیر جنگی کشف شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------