«جنجال آفرینی»، شگرد کیف زنان حرفه ای!



 کیف زن ,اخبارحوادث ,خبرهای حوادث
دو کیف زن حرفه ای که در مراکز شلوغ و محل های تجمع شهروندان دست به سرقت می زدند، در حالی توسط نیروهای کلانتری طبرسی شمالی مشهد دستگیر شدند که با شگرد «تنه زدن» و «جنجال آفرینی» اقدامات مجرمانه خود را ادامه می دادند و در برخی مواقع حتی برای تماس با پلیس 110 به مال باختگان کمک می کردند! 

به گزارش خراسان، شب سی ام آذر، یکی از نگهبانان میدان بار نوغان در تماس با نیروهای انتظامی، از ماجرای کیف زنی دو زن جوان در بازار مذکور خبر داد که با هوشیاری مال باخته و شهروندان شناسایی و از خروج آن ها جلوگیری شده است. در پی دریافت این خبر، بلافاصله گروه گشت انتظامی با دستور سرگرد «جواد یعقوبی» (رئیس کلانتری طبرسی شمالی) عازم میدان بار شدند و دو زن جوان را در حالی دستگیر کردند که یکی از متهمان، کیف زنانه ای را در تاریکی شب به زیر یک دستگاه خودروی پراید پرت کرده بود! با انتقال دو متهم به کلانتری، تحقیقات پلیسی از آنان هنگامی شروع شد که دو زن یاد شده مدعی بودند یکدیگر را نمی شناسند و تاکنون همدیگر را ندیده اند! اما فیلم دوربین های مدار بسته آنان را رسوا کرد و مشخص شد که دو زن جوان، در سرقت های زیادی نقش دارند!

 

در بازرسی از کیف دستی یکی از متهمان، 5 کیف جیبی به همراه 5 دستگاه گوشی تلفن کشف و ضبط شد که سرقت های دیگری را فاش می کرد.

 

 شاکی این پرونده درباره ماجرای «کیف زنی» گفت: به اتفاق همسرم در حال خرید بودیم که ناگهان دو زن در اطرافم قرار گرفتند در این هنگام همسرم فریاد کشید «کیفت را زد!» یکی از زنان با شنیدن فریاد همسرم بلافاصله کیف را به زیر خودروی پراید پرت کرد و زن دیگر سعی داشت با «جنجال آفرینی» فرصت فرار را برای همدستش فراهم کند که شوهرم موضوع را به نگهبان بازار اطلاع داد و آن ها هم با پلیس تماس گرفتند!

 

در همین حال دو متهم مذکور که با تماشای تصاویر دوربین های مدار بسته دیگر چاره ای جز بیان حقیقت نداشتند وقتی مقابل افسران دایره تجسس قرار گرفتند با اقرار به سرقت گوشی تلفن شاکی مذکور از داخل کیف وی، شگردهای «کیف زنی» را نیز برملا کردند. زنی که مدعی بود همسرش هم اکنون به جرم سرقت در زندان وکیل آباد مشهد تحمل کیفر می کند، در اعترافات خود گفت: من و «زینب» (متهم دیگر) در بازارها و مکان های شلوغ مانند مترو و ایستگاه های اتوبوس، طعمه هایی را شناسایی می کردیم که کیف خود را آشکارا روی شانه انداخته  یا به دست گرفته بودند.

 

سپس در یک فرصت مناسب هر دو نفر به طعمه نزدیک می شدیم و یکی از ما به او تنه می زد، بعد با «جنجال آفرینی» که چرا هل دادی؟ حواس او را پرت می کردیم و در همین کشاکش به کیف او دستبرد می زدیم. سپس گوشی، کیف جیبی  یا دیگر لوازم سرقتی را به همدست دیگرمان می دادیم. وقتی «جنجال» به پایان می رسید فردی که سرقت را انجام داده بود در اولین ایستگاه پیاده می شد. در این هنگام اگر طعمه متوجه ماجرای سرقت می شد، همدست دیگر که درون اتوبوس یا مترو بود با این بهانه که کیف مرا هم زده اند! با شاکی همدردی می کرد و گاهی کمک می کرد تا با پلیس 110 تماس بگیرد و بعد هم قبل از حضور پلیس از آن مکان خارج می شد!

 

 در حالی که بعد از دستگیری دو کیف زن حرفه ای، حدود 15 تن از شاکیان با بررسی دوربین های مدار بسته شناسایی شده اند، بررسی های افسران دایره تجسس از دو زن معتاد 40 و 32 ساله برای کشف سرقت های دیگر آنان و شناسایی افراد مرتبط با این باند «کیف زنی» ادامه دارد.

 

شایان ذکر است: سرگذشت یکی از سرکردگان این باند سرقت در ستون امتداد تاریکی امروز منتشر شده است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------