آخرین اخبار حوادث

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پخش زنده فیلم‌ دختران ایرانی برای مردان خارجی‌ | ماجرای تکان‌دهنده خانه‌های فساد

سخنگوی فراجا جزئیات تکان‌دهنده عملیات‌ این نهاد را در ارتباط با شبکه‌های فساد و فحشا، قاچاق زنان به خارج به بهانه مسابقه رقص…

تهدید انتشار عکس‌های خصوصی بعد از سرقت موبایل چند زن و مرد



مجرم حرفه‌ای که پس از سرقت گوشی تلفن همراه شهروندان با شاکیان تماس می‌گرفت و با تهدید به انتشار تصاویر خصوصی‌شان از آن‌ها اخاذی می‌کرد، بازداشت شد.  

به گزارش جوان، مهرماه امسال زن جوانی در تهران وحشت‌زده به اداره پلیس رفت و از زورگیر خشنی به اتهام سرقت تلفن همراه گرانقیمتش شکایت کرد.

 

 شاکی در توضیح ماجرا گفت: «داخل پارکی در حال ورزش بودم و با تلفن همراهم موسیقی هم گوش می‌دادم که ناگهان مرد جوانی خودش را به من نزدیک کرد و چاقویی به پهلویم گذاشت و تهدید کرد تلفن همراهم را به او بدهم. سارق خشن چهره‌اش مشخص نبود، چون کلاه ورزشی به سر و ماسک به صورت داشت و تلفن همراه مرا گرفت و به سرعت داخل شمشاد‌ها ناپدید شد. من از شدت ترس زبانم‌بند آمده‌بود و دست و پایم می‌لرزید تا اینکه ثانیه‌هایی بعد به خودم آمدم و با داد و فریاد درخواست کمک کردم، اما اثری از زورگیر چاقو به دست داخل پارک نبود.»

 

سارق همه فن حریف

با طرح این شکایت تیمی از مأموران پلیس به دستور بازپرس دادسرای ناحیه ۳۴ تحقیقات خود را برای شناسایی و دستگیری سارق آغاز کردند. مأموران در نخستین گام با شکایت‌های متعدد و مشابهی روبه‌رو شدند که سارق به دو شیوه، موبایل‌قاپی و زورگیری با تهدید چاقو تلفن همراه شهروندان را سرقت می‌کرد.

 

 از سوی دیگر بررسی شکایت شاکیان نشان داد سارق کلاه به سر علاوه بر سرقت تلفن همراه از مالباخته‌ها به بهانه تحویل گوشی و منتشر نکردن اسناد و مدارک خصوصی آن‌ها در فضای مجازی اخاذی هم می‌کند. سارق همه فن حریف پس از سرقت گوشی را هک و به اسناد و عکس‌های خصوصی آن‌ها دسترسی پیدا می‌کند و بعد با شماره‌های دوم یا خانه یا دوستان آن‌ها تماس می‌گیرد و با تهدید انتشار آن‌ها دست به اخاذی می‌زند.

 

 یکی از شاکیان گفت: «پس از سرقت گوشی‌ام سارق با شماره دیگرم تماس گرفت و گفت به اسناد و مدارک داخل گوشی‌ام دسترسی پیدا کرده‌است. او گفت اگر ۱۰ عدد سکه به او ندهم، تمامی مدارک را در اختیار رقیب کاری‌ام قرار می‌دهد. به همین دلیل ۱۰ سکه فراهم کردم و به محل قرار داخل پارکی رفتم. او از من خواست سکه‌ها را داخل پاکتی روی نیمکت پارک قرار دهم و بعد از دقایقی از همان محل گوشی‌ام را بردارم. سکه‌ها را دادم، اما وقتی گوشی را برداشتم دیدم گوشی‌ام تخریب شده‌است.»

 

دام پلیس

در حالی که هر روز به تعداد شاکیان افزوده می‌شد و سارق نیز از مالباخته‌های زیادی در حال اخاذی بود، مردی به اداره پلیس رفت و گفت برای گرفتن گوشی تلفن همراهش که داخل آن عکس‌های خانوادگی و مدارک خصوصی دارد، با سارق قرار گذاشته‌است. بدین ترتیب مأموران به شاکی آموزش دادند و در یک قرار صوری سارق را هنگام اخاذی دستگیر کردند.

 

هکر حرفه‌ای

متهم ۴۰ ساله پس از انتقال به اداره پلیس در بازجویی‌ها به سرقت‌ها و اخاذی‌های سریالی اعتراف کرد و گفت: «از دوران کودکی دوست داشتم مهندس کامپیوتر شوم، اما در دوران نوجوانی با همنشینی با دوستان ناباب معتاد به شیشه شدم و تمامی آرزوهایم بر باد رفت. تا الان پنج بار به زندان رفته‌ام و بار آخر، پاییز امسال پس از دو سال و نیم حبس آزاد شدم. تمام دوستانم می‌دانند که من یک نابغه و هکر حرفه‌ای هستم، به همین‌خاطر تصمیم گرفتم این‌بار علاوه بر سرقت از تجربه‌ام استفاده کنم تا پول بیشتری به دست بیاورم. من گوشی‌های سرقتی را هک و پس از اینکه به اطلاعات خصوصی صاحب آن دسترسی پیدا می‌کردم، با تهدید انتشار آن‌ها در فضای مجازی از آن‌ها اخاذی می‌کردم.»

 

تحقیقات از متهم ادامه دارد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------