آخرین اخبار حوادث

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پخش زنده فیلم‌ دختران ایرانی برای مردان خارجی‌ | ماجرای تکان‌دهنده خانه‌های فساد

سخنگوی فراجا جزئیات تکان‌دهنده عملیات‌ این نهاد را در ارتباط با شبکه‌های فساد و فحشا، قاچاق زنان به خارج به بهانه مسابقه رقص…

سرقت به شیوه بیهوشی در پوشش دوست و کارگر خدماتی/ عکس



سارقی که با طرح دوستی، سوژه‌های خود را بیهوش کرده و دست به سرقت‌های میلیونی می‌زد، از سوی پلیس پایتخت دستگیر شد. این مرد در پوشش کارگر خدماتی نیز وارد خانه ثروتمندان می‌شد و پس از بیهوش‎کردن اعضای خانه، دست به سرقت پول و طلا و خودرو می‌زد. 

روز ١٨ فروردین امسال پرونده‌ای با موضوع سرقت منزل از کلانتری ١٢٥ یوسف‌آباد به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد که طی آن سارق پس از بیهوش‌کردن صاحبخانه و دیگر افراد حاضر در داخل خانه اقدام به سرقت وجوهات نقد، طلاجات و یک خودروی سواری پرشیا کرده بود.

 

مالباخته پس از حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «شب گذشته نظافتچی ساختمان به نام مهدی، داخل خانه در حال نظافت بود. پس از پایان کار و صرف شام، مهدی اقدام به آوردن آبمیوه برای من و دو میهمان داخل خانه کرد. پس از دقایقی کوتاه دیگر متوجه چیزی نشدیم. پس از گذشت نزدیک به ٢٤ساعت زمانی که به هوش آمدیم، متوجه سرقت پول‌های نقد داخل خانه، سکه و طلاجات، گوشی‌های تلفن همراه و یک دستگاه خودروی پژو پرشیا متعلق به میهمانان از داخل پارکینگ ساختمان شدیم.»

 

همزمان با آغاز رسیدگی به پرونده سرقت منزل به شیوه بیهوشی، پرونده‌های مشابه دیگری به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران واصل شد که در آنها، فردی در پوشش دوست اقدام به سرقت یک خودروی پراید کرده بود.

 

یکی از مالباختگان در اظهاراتش گفت: «از حدود ٦ ماه پیش شخصی به نام مهدی به‌عنوان مشتری به مغازه آرایشگری من مراجعه می‌کرد. او ساعت ٢٣ روز ٢٨ فروردین‌ماه به مغازه من در خیابان رسالت – خیابان مدائن مراجعه کرد و از من درخواست کرد تا در زمان بازگشت به منزل او را نیز تا میدان آرژانتین برسانم. در میانه مسیر بودیم که مهدی با خوراندن چای مرا بیهوش کرد. زمانی که به هوش آمدم، در بیمارستان بستری بودم و آن‌جا بود که متوجه شدم مهدی پس از بیهوش کردنم اقدام به سرقت خودروی شخصی پراید و همچنین سرقت عابربانک و برداشت مبلغ یک‌میلیون و ٥٠٠‌هزار تومان از داخل حساب کرده است.»

 

در ادامه کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی با انجام اقدامات پلیسی و بهره‌گیری از بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه‌دار به نام مهدی متولد‌ سال ٥٨ با بیش از ٨ سابقه دستگیری به اتهام سرقت و غیره شدند.

 

بررسی سوابق متهم حکایت از آن داشت که مهدی روز ٥ دی ‌ماه ‌سال گذشته با تأمین قرار از زندان آزاد شده اما به محل زندگی اعضای خانواده‌اش در منطقه تهرانپارس مراجعه‌ای نداشته است.

 

در شرایطی که از متهم پرونده هیچ‌گونه آدرس و نشانی مشخصی وجود نداشت اما کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی محل تردد «مهدی.ق» در منطقه شهرری شده و سرانجام ساعت ١٧ روز ١٤ اردیبهشت‌ماه امسال موفق به دستگیری وی شدند.

 

متهم پس از دستگیری صراحتا به سرقت‌های متعدد به شیوه بیهوشی در مناطق شمال تهران مثل تجریش، زعفرانیه، یوسف‌آباد، نارمک و غیره اعتراف کرد.

 

متهم در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: «سوژه‌های خود را از طریق آشنایی بابت انجام کارهای خدماتی و یا طرح دوستی شناسایی می‌کردم و پس از جلب اعتماد، با خوراندن قرص و داروی بیهوشی آنها را بیهوش کرده و اقدام به سرقت اموال آنها می‌کردم. اگر از قبل با سوژه‌های خود آشنایی داشتم به این شیوه کار می‌کردم اما بعضی اوقات به صورت رهگذری نیز اقدام به سرقت می‌کردم.»

 

سرهنگ محمد نادربیگی، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران با اعلام دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم گفت: «با توجه به سوابق متعدد متهم در ارتکاب جرایم مختلف، اعتراف به سرقت‌های به عنف به شیوه بیهوشی و به‌ منظور شناسایی دیگر شکات و مالباختگان، هماهنگی‌های لازم با بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه ٣٤ تهران جهت انتشار بدون پوشش تصویر متهم انجام شده است. بنابراین از همه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند، دعوت می‌شود تا برای طرح و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.»

 

  اخبار حوادث,خبرهای  حوادث ,حوادث روز

شهروند

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------