آخرین اخبار حوادث

Default Image

برخورد ۲ خودرو در جهرم فارس چهار کشته داشت

رییس اورژانس شهرستان جهرم گفت: تصادف در محور جهرم به قیر چهار فوتی و ۲مصدوم برجا گذاشت. ایرنا: رییس اورژانس شهرستان جهرم…

جنایت 2.5 میلیاردی



 اخبار حوادث,خبرهای حوادث ,حوادث روز
مرد جوان وقتی نتوانست بدهی دو و نیم میلیاردی خود را بدهد، نقشه قتل مرد طلبکار را طراحی و اجرا کرد. او پس از جنایت به ترکیه و یونان گریخت که چهار ماه پس از جنایت هنگام بازگشت به کشور دستگیر شد. 

به گزارش جام‌جم، ششم اسفند سال گذشته مردی با پلیس شهریار تماس گرفت و ازکشف جسد سوخته مردی در باغی در یکی از روستاهای اطراف شهریار خبرداد.

 

جسد سوخته متعلق به مردی بود که آثار ضربه‌های چاقو روی بدنش وجود داشت و حیوانات بخشی از بدن او را خورده بودندو چند قطعه اسکناس اطرافش افتاده بود‌. مقتول مدارکی همراه نداشت و به نظر می‌رسید چند روزی از مرگش می‌گذرد. ماموران به تحقیق از نگهبان باغ پرداختندکه معلوم شد او جسد را زمان سرکشی به باغ یافته و او را نمی‌شناسد.

 

بنابراین ماموران اداره جرایم جنایی پلیس آگاهی ویژه غرب استان تهران برای شناسایی هویت مقتول 45 ساله به بررسی پرونده افراد گمشده پرداختند که معلوم شد از میان 17 پرونده مردان گمشده تصویر یکی از آنها که در کرج ناپدید شده با مقتول مطابقت دارد.

 

خانواده او به پلیس آگاهی احضار شدند. با تحقیق از آنها معلوم شد که وی سی‌ام بهمن سال 96 از خانه بیرون رفته و بازنگشته و پلیس در جست‌وجوی او بوده است.

 

آنها وقتی در پزشکی قانونی حاضر شدند با دیدن جسد او را شناختند. ماموران در تحقیقات از خانواده مرد 45 ساله متوجه شدند مقتول اختلاف مالی دو میلیارد و 500 میلیون تومانی با مردی به نام حمید‌رضا داشته است.

 

آن روز هم با این مرد و مرد 60 ساله‌ای ملاقات داشته و سوار خودروی ون سفیدی شده است. این دو نفر به عنوان مظنون در این پرونده تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند.

 

ماموران خانه حمیدرضا را پیدا کردند و با حضور در آنجا پی بردند او به ترکیه رفته و خانواده‌اش نیز مدعی شدند از ماجرای جنایت خبر نداشته‌اند.

 

ماموران برای دستگیری متهم به قتل از طریق پلیس بین‌الملل با پلیس ترکیه مکاتبه کردند، اما معلوم شد او مدتی در آن کشور بوده و بعد به یونان رفته است. ماموران ردپای برادر متهم به قتل که وکیل بود را در این پرونده به دست آوردند که چند روز پیش بازداشت شد.

 

وی در بازجویی پلیسی اعلام کرد برادر و عمویش به این جنایت دست زده اندو او شاهد آتش زدن جسد مقتول بوده است. از ترس هم سکوت کرده و راز جنایت پنهان مانده است.

 

با گذشت چهارماه از جنایت، متهم به گمان این‌که آب‌ها از آسیاب افتاده است از یونان به تهران آمد که ماموران مستقر در فرودگاه امام خمینی(ره) موفق به دستگیری وی شدند.

 

متهم به قتل در اداره جرایم جنایی پلیس آگاهی ویژه غرب استان تهران بازجویی و مدعی شد در این جنایت نقشی نداشته، اما در جریان تحقیقات اعتراف کرد با همدستی عموی 60 ساله‌اش مرد طلبکار را کشته و برادرش از ماجرای جنایت خبر داشته است.

 

بعد هم درباره انگیزه‌اش از این جنایت گفت: برای سرمایه‌گذاری دو میلیارد و 500 میلیون تومان از مقتول گرفته بودم و نمی‌توانستم آن را پس بدهم و می‌ترسیدم او دیر یا زود چکی که در قبال بدهی داده‌ام را اجرا بگذارد و به دردسر بیفتم،بنابراین تصمیم گرفتم او را بکشم. بنابراین موضوع را با عمویم در میان گذاشتم که قول همکاری داد. آن روز دو نفری سوار خودروی ون سفیدی شدیم و سراغ مرد طلبکار رفتیم. وی افزود: او را در خیابان اصلی محله گوهردشت کرج سوار کردیم و به بهانه فروش یک خودروی آزرا با خود بردیم. اما در میانه راه متوجه شد خودروی آزرایی در کار نیست.

 

خواست از خودرو پیاده شود که مانع شدیم. در یکی از محله‌های جنوبی شهریار و داخل خودرو، عمویم طناب را به گردن مقتول انداخت و من با چاقو ضربه‌هایی به سینه و گردن او زدم که کشته شد. مانده بودیم با جسد چه کنیم. باغی در روستایی اطراف شهریار داشتیم که زیاد به آنجا نمی‌رفتیم‌. به آنجا رفتیم. از برادر وکیلم هم خواستم به آنجا بیاید. زمانی که از ماجرا باخبر شد شوکه شده بود. در مقابل چشمان وی کفی پلاستیکی خودرویمان که لکه‌های خون روی آن ریخته بود را روی جسد انداختیم و آن را به آتش کشیدیم و بعد سه نفری محل را ترک کردیم. من از ترس از کشور خارج شدم. فکر نمی‌کردم بعد از بازگشت بازداشت شوم. سرهنگ مهدی سرپناه، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی پلیس ویژه غرب استان تهران دراین باره به جام‌جم گفت: با اعتراف متهم به قتل و برادرش، عمویش هم که در جنایت نقش داشت بازداشت شد. او نیز اعتراف کرد در روز جنایت با برادرزاده‌اش بود‌ه و طناب را وی دور گردن مقتول انداخته است. برای هر سه متهم پرونده قرار قانونی صادر شده است. تحقیقات تکمیلی از آنهاادامه دارد .

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------