پسر شرور سیرجانی روانه زندان شد



دختر نوجوانی که از سوی پسر شرور سیرجانی مورد آزار و اذیت قرار گرفته بود در نخستین جلسه رسیدگی به پرونده اعلام گذشت کرد.

به گزارش روابط عمومی دادگستری کرمان، محسن نیک ورز - دادستان عمومی وانقلاب شهرستان سیرجان- گفت: شاکی پرونده دختری 16 ساله و اصالتاً سیرجانی است که پدرش فوت کرده و وی همراه مادرش در تهران زندگی می‌کند. این دختر در نخستین جلسه رسیدگی به پرونده نسبت به متهمان اعلام رضایت کرده است اما مادرش از هر دو متهم شکایت دارد و تاکنون رضایتی اعلام نکرده است.

 

این مقام قضایی عنوان کرد: این پرونده از جنبه عمومی جرم به صورت ویژه رسیدگی خواهد شد و دستگاه قضایی با عاملان این حادثه قاطعانه برخورد خواهد کرد.

 

دادستان سیرجان بیان کرد: متهم اصلی پرونده با حیله و نیرنگ و به قصد انتقام از این دختر او را ترغیب می‌نماید که به سیرجان سفر کند و این دختر جوان نیز به همراه مادرش و بهانه ملاقات اقوام به سیرجان سفر می‌کند.

 

 این مقام قضایی ادامه داد: دختر نوجوان پس از سفر به سیرجان بدون اطلاع مادرش به یک خانه باغ که از قبل توسط متهمان پرونده در منطقه‌ای خارج از شهر فراهم شده بود می‌رود که در ادامه متهمان ردیف اول و دوم با مراجعه به این مکان اقدام به آزار و اذیت دختر نوجوان می‌نمایند و سپس متهم ردیف اول تصاویر ضبط شده را در استوری اینستاگرام خودش به اشتراک می‌گذارد. بلافاصله پس از بارگذاری این فیلم تکان دهنده در اینستاگرامِ در روز جمعه 14دی ماه، موضوع از طریق کمیته رصد فضای مجازی دادسرای سیرجان بررسی و در اندک زمانی دستور پیگیری و اقدام صادر شد.

 

دادستان سیرجان گفت: با اینکه هنوز گزارش رسمی از این موضوع به دادسرای سیرجان نرسیده بود و شکایت شاکی نیز مطرح نبود، به لحاظ جنبه عمومی و احتمال تبعات منفی گسترده دستورات قضایی لازم برای شناسایی و دستگیری متهمان صادر شد و هنوز چند ساعت از بارگذاری فیلم نگذشته بود که با دستور قضایی متهمِ اصلی(امیر) همراه با فردی به نام(محمد) که اقدام به تصویربرداری کرده بود، در مخفیگاه شان توسط پلیس آگاهی سیرجان دستگیر شدند.

 

این مقام قضایی بیان کرد:در همان روز حادثه دختر جوان نیز به دادسرای سیرجان احضار و تحقیقات تکمیلی در این رابطه آغاز شد. هنگامی که متهمان به دادسرای سیرجان منتقل شدند، آنقدر شوکه بودند که اول منکر عمل مجرمانه شدند؛ اما وقتی فیلم را مشاهده کردند و ادله دیجیتالی جرم که از مخفیگاه آنها کشف شده بود، پیش روی آنها گذاشته شد، بلافاصله اعتراف کردند. به گفته دادستان سیرجان در این رابطه پرونده‌ای تحت عناوین توقیف غیرقانونی، هتک حیثیت از طریق فضای مجازی و آزار و اذیت بانوان، تشکیل و متهمان ردیف اول و دوم به ترتیب (امیر) و (محمد) تفهیم اتهام شده‌اند.

 

امیر- 20ساله - از تاریخ 14دی با قرار بازداشت موقت روانه زندان شده است و هم‌اکنون نیز در زندان به سر می‌برد.

 

وی با اشاره به اینکه دختر بزه دیده بازداشت نیست، افزود:متهم ردیف دوم نیز با توجه به نوع رفتارش با قرار موقت بازداشت است.

 

نیک ورز عنوان کرد: پس ازکامل شدن تحقیقات، کیفرخواست تنظیم می‌شود و تلاش ما این است که در اسرع وقت دادگاه برگزار شود. دادستان سیرجان در پایان گفت:آخرین اخبار در خصوص مراحل رسیدگی به این پرونده از طریق روابط عمومی وارتباطات دادگستری کل استان کرمان به اطلاع خواهد رسید. 

 

 ایران  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------