ماجرای‌ جسدی‌ در‌ باکس‌ نخاله



 اخبار حوادث,خبرهای حوادث ,حوادث روز

 

 با کشف جسد مردی که با دست و پاهای بسته داخل کیسه ای سفیدرنگ جاسازی و درون باکس نخاله های ساختمانی رها شده بود، معمای پیچیده جنایی دیگری روی میز قاضی ویژه قتل عمد مشهد قرار گرفت. به گزارش خراسان، صبح روز گذشته، زنی برای ریختن مقداری پسماندهای بنایی ، کنار باکس نخاله های ساختمانی رفت که از مدتی قبل آن را در حاشیه خیابان گذاشته بودند تا خاک، گچ سیمان و دیگر پس مانده های بنایی را برای حمل آسان تر و پاکیزگی شهر درون آن بریزند اما کیسه سفیدرنگ بزرگی که درون باکس حمل نخاله قرار داشت، توجه این زن را به خود جلب کرد چرا که آن کیسه بزرگ بخش زیادی از باکس حمل نخاله را اشغال کرده بود. او که ابتدا تصور می کرد باز هم برخی همسایگان، بدون اجازه و برای راحتی خودشان کیسه حاوی زباله را داخل آن باکس انداخته اند، سعی کرد بدون هیچ عکس العملی از کنار این ماجرا عبور کند ولی در یک لحظه نمایی از پیکر یک انسان را  درون کیسه بزرگ دید و بدین ترتیب با کنجکاوی این زن، ماجرای جسدی در باکس نخاله های ساختمانی لو رفت.

 

گزارش خراسان حاکی است دقایقی بعد کشف جسد یک مرد مجهول‌الهویه در بی سیم های پلیس پیچید و این گونه نیروهای انتظامی با تایید درستی خبر، مراتب را به قاضی ویژه قتل عمد اطلاع دادند. با حضور قاضی کاظم میرزایی و عوامل بررسی صحنه جرم در بولوار یاران مشهد (محل کشف جسد) تحقیقات گسترده قضایی در این باره آغاز شد. جسد مربوط به مردی حدود 45 تا 50 ساله بود که هیچ گونه مدارک هویتی به همراه نداشت اما برخی از اهالی محل اظهار کردند که آن مرد به خرید و فروش ضایعات اشتغال داشت و چند بار او را در همین محل (بولوار یاران) دیده اند.

 

بنا بر گزارش خراسان، ماجرای کشف این جسد، زمانی به معمای پیچیده جنایی تبدیل شد که در ادامه بررسی های میدانی آثار چند خراشیدگی درحالی روی چهره وی نمایان شد که عامل یا عاملان رها کردن جسد درون باکس نخاله های ساختمانی، دست و پاهای این مرد مجهول الهویه را با طناب بسته بودند!

 

در ادامه تحقیقات که تا عصر روز جمعه گذشته به طول انجامید، آثاری به دست آمد که نشان می داد مرد 50 ساله به مواد مخدر اعتیاد داشته و  احتمالا سابقه کیفری نیز دارد بنابراین قاضی کاظم میرزایی با صدور دستورات ویژه ای از کارآگاهان اداره جنایی که پیگیری پلیسی این پرونده را به عهده دارند، خواست بخشی از رصدهای  اطلاعاتی برای شناسایی هویت جسد را روی آثار به دست آمده متمرکز کنند اگرچه بنابر اظهارات برخی از افراد، وی اعتیاد شدیدی به مواد مخدر داشته است.

 

گزارش خراسان حاکی است با پایان یافتن تحقیقات میدانی، قاضی شعبه 211 دادسرای عمومی وانقلاب مشهد دستور انتقال جسد به پزشکی قانونی را صادر کرد تا پزشکان پس از انجام آزمایش و معاینات لازم، علت دقیق مرگ وی را مشخص کنند چرا که در معاینات ظاهری، هیچ گونه آثار ناشی از ایراد ضرب و جرح کشنده به  دست نیامد و این پرونده جنایی پیچیده تر شد.

 

همچنین با راهنمایی های قاضی میرزایی، کارآگاهان برخی از اشیای باقی مانده در محل رهاکردن جسد را ضمیمه پرونده کردند تا هنگام کشف راز این پرونده جنایی مورد استفاده قرار گیرد. با وجود این تحقیقات قضایی نشان می دهد که فرد یا افرادی سپیده دم روز گذشته و درحالی که خیابان ها خلوت بود، جسد این مرد را که به جمع آوری ضایعات اشتغال داشت به بولوار یاران انتقال داده و درون باکس حمل نخاله های ساختمانی رها کرده اند. بررسی های بیشتر درباره زوایای پنهان این پرونده ادامه دارد.

 

خرسان / سیدخلیل سجادپور 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------