دستبرد به خانه‌ها در 15 دقیقه



اعضای دو باند سرقت خانه و كیف قاپی با خودروی پژو در جریان عملیات پلیس آگاهی استان البرز دستگیر شدند. سركرده باند سرقت خانه در گفت‌وگو با جام‌جم با توصیه‌های ایمنی به هموطنان، به تشریح شگرد دزدان خانه پرداخت.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز در گفت‌وگو با جام‌جم در تشریح پرونده باند سرقت خانه گفت: رسیدگی به این پرونده از سه ماه قبل و همزمان با طرح شكایت‌های مشابه سرقت خانه در دستور كار پلیس قرار گرفت. ماموران با بررسی پرونده‌ها دریافتند، دزدان در محله‌های مختلف كرج با شناسایی خانه‌هایی كه ساكنانش حضور نداشتند، وارد خانه شده و با دیلم در را تخریب كرده و هرچه را که در خانه وجود داشت سرقت می‌كردند. دزدان كه عاشق ادكلن بودند، هنگام ترك خانه ادكلن‌های موجود در خانه را با خود می‌بردند. دزدان حرفه‌ای در صورتی كه در خانه گاوصندوق وجود داشت آن را هم سرقت می‌كردند.

 

سرهنگ محمد نادربیگی افزود: ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی البرز با شناسایی محل‌های سرقت، به بازبینی دوربین‌های مداربسته پرداخته و متوجه شدند سارقان سه مرد هستند كه برای شناسایی نشدن كلاه روی سر می‌گذاشتند و با سه دستگاه خودرو  سمند، پژو 207 و دنا به محل‌های سرقت می‌روند. اعضای این باند برای این‌كه ردی از خود باقی نگذارند پلاك خودرو را مخدوش می‌كردند.

 

وی به كشف ردپای یك سارق سابقه دار در این سرقت‌ها اشاره كرد و ادامه داد: در جریان سرقت 400 میلیونی اعضای این باند از خانه‌ای در جهانشهر ماموران ردپای یك سارقسابقه دار به نام یاسر را به دست آوردند كه طراح اصلی این سرقت‌ها بود. در ادامه دو همدستش كه پسر عمو و برادرزن او بودند نیز شناسایی و عملیات پلیسی برای دستگیری آنها آغاز شد. هویت دزدان در حالی شناسایی شده بود كه آنها در روزهای ابتدایی نوروز به دو خانه دیگر دستبرد زدند.

 

رئیس پلیس آگاهی استان البرز از دستگیری دزدان در سه عملیات جداگانه خبر داد و افزود: دو همدست ایمان در حیدرآباد و ماهدشت دستگیر شدند اما ایمان به همدان گریخته بود. مخفیگاه‌های متهم در این شهر زیر نظر گرفته شد و در حالی كه او در یك شب پنج مخفیگاه عوض كرد تا دستگیر نشود، ماموران او را در پمپ بنزینی ردیابی و دستگیر كردند. سه متهم سابقه دار هستند و در بازجویی‌ها به 90 فقره سرقت در استان‌های البرز، تهران و سمنان اعتراف كردند. تاكنون 47 محل سرقت شناسایی شده و تحقیقات از متهمان ادامه دارد.

 

سرهنگ نادربیگی با اشاره به مجوز قضایی برای انتشار عكس متهمان بدون پوشش چهره گفت: سركرده باند پنج ماه قبل با سپردن وثیقه آزاد شده و بعد از آن سرقت از خانه‌ها را آغاز كرد. ارزش اموال سرقتی اعضای این باند چهار میلیارد تومان برآورد شده است.

 

كیف قاپی با پژو

رئیس پلیس آگاهی استان البرز در ادامه به دستگیری دو سارق اشاره كرد كه با پژو 405 كیف‌قاپی می‌كردند. وی در تشریح این پرونده گفت: همزمان با وقوع كیف‌قاپی با خودروی پژو 405 نقره‌ای در نحله‌های حصارك و مهرشهر، تحقیقات كارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی البرز آغاز و مشخص شد متهمان دو پسر جوان هستند که برای این‌که شناسایی نشوند پلاك خودرو را می‌پوشاندند. در جریان تعدادی از سرقت‌ها، مالباختگان روی زمین افتاده و مصدوم شده بودند.

 

وی ادامه داد: با به دست آمدن دو شماره از پلاك خودرو، ماموران بررسی خودروهای پژو 405 نقره‌ای را آغاز كرده و مالك خودرو به نام شاهین را شناسایی و دستگیر كردند. با اعترافات این متهم، همدستش و یك مالخر افغان هم دستگیر شدند. شاهین در بازجویی‌ها به 63 فقره سرقت اعتراف كرد و گفت؛ تلفن‌های همراه‌ سرقتی را به مالخر افغان می‌دادیم و او برای فروش به افغانستان می‌برد. سه متهم دستگیر شده  در بازداشت هستند و تحقیقات برای شناسایی مالباختگان ادامه دارد .

 

 اخبار حوادث,خبرهای حوادث ,حوادث روز

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------