آخرین اخبار حوادث

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پخش زنده فیلم‌ دختران ایرانی برای مردان خارجی‌ | ماجرای تکان‌دهنده خانه‌های فساد

سخنگوی فراجا جزئیات تکان‌دهنده عملیات‌ این نهاد را در ارتباط با شبکه‌های فساد و فحشا، قاچاق زنان به خارج به بهانه مسابقه رقص…

دستبرد فروشنده دوره‌گرد به حساب 200 مشتری



مردی که با ‌عنوان فروشنده دوره‌گرد کارت‌های عابربانک شهروندان را کپی می‌کرد و به حساب آنها دستبرد می‌زد، دستگیر شد. 

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرق، در پی اعلام شکایات مشابه به پلیس فتای تهران بزرگ مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب افراد، پرونده‌ای در این‌باره  تشکیل شد و اقدامات پلیسی برای شناسایی و دستگیری متهم یا متهمان در دستور کار کارشناسان پلیس فتای تهران بزرگ قرار گرفت. در بررسی شکایات و اظهارات شکات مشخص شد فردی تحت پوشش دست‌فروشی و دوره‌گردی با استفاده از یک دستگاه وانت  کارت‌های بانکی شهروندان را گرفته و در فرصتی مناسب اقدام به کپی‌کردن کارت‌های بانکی و در نهایت برداشت غیرمجاز از حساب افراد کرده است.

 

کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات پلیسی و بهره‌گیری از بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار در زمینه ارتکاب جرائم موسوم به «اسکیمر»، موفق به شناسایی یکی از مجرمان حرفه‌ای در این زمینه با سوابق متعدد دستگیری در استان البرز و شهرهای مختلف کرج،  قم، دماوند، پردیس، مارلیک، اندیشه و... شدند.

 

کارآگاهان بعد از شناسایی تصویر متهم از سوی مال‌باختگان، با بهره‌گیری از سوابق به‌دست‌آمده از متهم، به محل سکونت او در یکی از شهرهای شمال کشور مراجعه و اطلاع پیدا کردند او از این محل متواری شده است. در شرایطی که هیچ‌گونه اطلاعات جدیدی درباره  آخرین مخفیگاه متهم وجود نداشت و از سویی این احتمال دور از ذهن نبود که این فرد به جرائمش ادامه دهد، کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات گسترده میدانی موفق به شناسایی محل سکونت این مرد در شهرستان گرگان شدند.

 

مأموران بعد از اطمینان از حضور این فرد در مخفیگاهش او را روز 21 فروردین دستگیر و در بازرسی از محل زندگی‌اش ادوات مجرمانه را اعم از دستگاه اسکیمر، کارت‌های کپی‌شده شکات، سیستم رایانه، دستگاه‌های متعدد کارت‌خوان سیار و ده‌ها کارت خام کشف کردند. متهم بعد از انتقال به مقر پلیس تحت بازجویی قرار گرفت و در همان تحقیقات اولیه، با توجه به کشفیات به‌دست‌آمده از مخفیگاهش و همچنین شناسایی دقیق از سوی ده‌ها مال‌باخته صراحتا به برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی آنها اعتراف و عنوان کرد در زمان حضورش در شهر تهران  با استفاده از مدارک شناسایی مجعول در مسافرخانه‌های مختلف شهر سکونت می‌کرد و هر بار در مدت حضورش در تهران، در پوشش دست‌فروشی و دوره‌گردی در مناطق مختلف شهر به‌ویژه مناطق غرب پایتخت به این شیوه و بدون اینکه شک کسی برانگیخته شود، اقدام به کپی‌کردن کارت‌های عابربانک افراد کرده و نهایتا با استفاده از رمز کارت ارائه‌شده از سوی خود مال‌باختگان، برداشت از حساب‌های آنها را انجام داده است.

 

سرهنگ تورج کاظمی، رئیس‌پلیس فتای تهران بزرگ، درباره این پرونده توضیح داد: تاکنون با شناسایی بیش از 200 نفر از شکات و بررسی تراکنش‌های مالی حساب‌های بانکی متعلق به این تعداد از مال‌باختگان ارزش مالی پرونده به بیش از 300 میلیون رسیده که تعداد  شکات و ارزش مالی پرونده کماکان در حال افزایش است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------