سقوط «بوئینگ 737» آمریکا در رود فلوریدا



یک فروند هواپیمای «بوئینگ 737» آمریکا که از خلیج «گوانتانامو» پرواز کرده بود، ساعاتی پیش در رود ایالت «فلوریدا» سقوط کرد. 

 به گزارش فارس، یک فروند «بوئینگ 737» آمریکا که از خلیج «گوانتانامو» در کوبا پرواز کرده بود، جمعه شب به وقت محلی در رودخانه «سنت جانز» فلوریدا سقوط کرد.

 

پایگاه اینترنتی شبکه «فاکس 5» به نقل از «لنی کری» شهردار «جکسونویل» گزارش کرد، هواپیمای بوئینگ 737 آمریکا در ساعت 21:40 جمعه شب به وقت محلی از باندفرودگاه به سمت رودخانه سنت جانز منحرف شد.

 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,بوئینگ 737

 

سخنگوی ایستگاه هوایی نیروی دریایی «جسکونویل» اعلام کرد که هواپیمای نامبرده «از ایستگاه نیروی دریایی خلیج گوانتانامو، کوبا به سمت ایستگاه هوایی نیروی دریایی جکسونویل حرکت کرده بود» و در پایان باندفرودگاه منحرف شد و در رود سنت جانز سقوط کرد.

 

طبق این گزارش، نیروهای امنیتی نیروی دریایی آمریکا درمحل حادثه حاضر شده‌اند و بر اوضاع نظارت دارند.

 

دفتر کلانتر جکسونویل در یک پیام توییتری اعلام کرد که هواپیمای مذکور در قسمت کم عمق رود سقوط کرده و بر روی آب شناور است.

 

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا نیز با مقامات ایالت فلوریدا برای مطرح کردن پیشنهاد کمک تماس گرفته است.

 

این اولین باری نیست که هواپیمای بوئینگ 737 آمریکا، حادثه‌آفرین می‌شود و تکرار رخدادهای مربوط به این هواپیما موجب شد که رئیس‌جمهور آمریکا، پرواز «بوئینگ 737 مکس» در آمریکا را ممنوع اعلام کند. 

 

پیش از آن نیز، بسیاری از کشورهای اروپایی، آسیایی و آفریقایی به دنبال سقوط اواخر سال گذشته (اسفندماه) هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس ۸ ،خطوط هوایی اتیوپی در نزدیکی فرودگاه آدیس‌بابا و کشته شدن ۱۵۷ نفر، پرواز این هواپیماهای ساخت آمریکا را در کشورهای خود ممنوع کرده بودند.

 

 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,بوئینگ 737

بوئینگ 737 مکس-8، آخرین مدل این مدل هواپیما است که از سال 1960 پرواز کرده است. چهار مدل بوئینگ مکس با شماره های 7، 8، 9 و 10 وجود دارد و مدل 8 آن که در اندونزی و اتیوپی سقوط کرد دارای بیشترین طول مدت پرواز است. این هواپیما دارای سوخت کافی برای پروازهای طولانی مدت است و توسط برخی از شرکتها برای پرواز بین اروپا و شرق آمریکا نیز در نظر گرفته شده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------