ماجرای ناله های عجیب از درون چاه



امدادگران آتش نشانی مشهد که تماس تلفنی مرد ضایعات فروش را جدی گرفته بودند با پیگیری ناله های عجیب و ضعیفی که از درون چاهی در زمین مخروبه به گوش می رسید، جان انسانی را نجات دادند که آخرین دقایق عمرش را سپری می کرد. 

به گزارش خراسان، ماجرای ناله های عجیب، ساعت 8 صبح روز گذشته هنگامی رقم خورد که مرد ضایعات فروش وارد زمین مخروبه ای در خیابان کوهسنگی 8 مشهد شد تا شاید اشیای قابل بازیافت بیابد و روزگار خود را با فروش آن‌ها بگذراند. این مرد همان طور که چشم به زمین دوخته بود و داخل زمین مخروبه را با دقت نگاه می کرد ناگهان صدای ناله های ضعیفی را شنید که شبیه تقاضای کمک بود! مرد ضایعات فروش ابتدا توجهی نکرد و احتمال داد که شاید صدای خودروهای عبوری یا پرواز پرندگان از روی درختان را شنیده است بنابراین به تلاش خود برای جمع آوری مواد قابل بازیافت ادامه داد تا این که آرام آرام کنار دیوار آجری رسید که قامت یک ساختمان بر آن برافراشته بود اما هرچه به دیوار نزدیک تر می شد گویی گوش‌هایش صدای ناله های عجیب را واضح تر می شنید.

 

مرد مذکور که به نوعی ترس همراه با تردید بر وجودش حکمفرما شده بود، دیگر با نگرانی و حساسیت خاصی قدم برمی داشت تا حیوان خطرناکی مانند مار در لابه لای علف های روییده در زمین خاکی به کمین او ننشسته باشد! اما این ناله های عجیب شبیه فریادهای انسانی بیمار و ضعیف الجثه بود که به زحمت از گلویش خارج می شد. مرد ضایعات فروش، با نگرانی و آهسته قدم برمی داشت تا کنار حفره بزرگی در حاشیه دیوار رسید.

 

صدای ناله های عجیب از همان نقطه در فضای زمین مخروبه به گوش می رسید که مرد ضایعات فروش چشمانش را به دل تاریک چاه دوخت ولی در آن سیاهی چیزی دیده نمی شد و تنها صدای ناله ها کمی واضح تر شده بود! مرد مذکور که احتمال می داد شاید انسانی درون چاه گرفتار شده باشد با حیرت و نگرانی شدید از زمین خاکی بیرون زد تا با پلیس تماس بگیرد اگرچه ماجرای شنیده شدن صدای ناله های عجیب از درون یک زمین مخروبه کمی غیرعادی به نظر می رسید اما مرد ضایعات فروش با راهنمایی پلیس 110، تماسی هم با امدادگران آتش‌نشانی گرفت تا ماجرا را دوباره برای آتش‌نشانان نیز بازگو کند. نیروهای آتش نشان که از کنار هیچ تماس بیهوده ای نمی گذرند این اظهارات را حتی با احتمال گرفتاری یک حیوان در داخل چاه جدی گرفتند و بلافاصله گروهی از امدادگران با تجهیزات کامل عازم خیابان کوهسنگی 8 شدند و بلافاصله با یافتن حفره مذکور، عملیات امداد و نجات را آغاز کردند. آنان فرصتی نداشتند چرا که هر لحظه احتمال داشت شهروندی جان خود را از دست بدهد و این لحظات برای او بسیار طلایی و حیاتی بود.

 

طولی نکشید که قرمزپوشان آتش نشانی همه محوطه زمین خاکی را قرق کردند، تجهیزات لازم با رعایت نکات ایمنی، روی دهانه چاه قرار گرفت و برخی از امدادگران درحالی که کمربندهای محکمی را به کمر بسته بودند قدم به دل تاریک چاه گذاشتند. نورافکن ها روشن شد و امدادگران با  دیدن مردی که در دل چاه 15 متری افتاده بود به یاری وی شتافتند.

 

نفس در سینه امدادگران آتش نشانی حبس شده بود و فریادهای «زنده است!» لبخند زیبایی را بر لبان از جان گذشتگان آتش نشانی نشاند!

 

مرد مصدوم که حدود 40 سال سن داشت با دیدن نیروهای آتش نشان، نور امید در دلش درخشید و شاید هم در میان ناباوری و مرگ و زندگی، نجاتگرانش را دعا می کرد. چند دقیقه بعد، نیروهای ایستگاه 2 و 3 آتش نشانی مشهد، مرد مصدوم را از دل تاریک چاه بیرون کشیدند و با انجام   کمک های اولیه، او را تحویل اورژانس دادند تا به مرکز درمانی انتقال یابد.

 

مدیرعامل آتش نشانی و خدمات ایمنی مشهد، روز گذشته در تشریح این عملیات نجات بخش به خراسان گفت: صبح امروز (دیروز) در پی تماس فردی که مدعی بود صداهای عجیبی را از درون یک حفره بزرگ شنیده است، نیروهای امداد و نجات از ایستگاه های ۲ و ۳ آتش نشانی عازم محل مذکور واقع در خیابان کوهسنگی شدند و مرد 40 ساله ای را از عمق 15 متری یک چاه نجات دادند. آتشپاد دوم دکتر امیر عزیزی افزود: این فرد دچار صدمات شدیدی شده بود که برای انجام امور درمانی، تحویل نیروهای اورژانس شد و به مرکز درمانی انتقال یافت.

 

وی اضافه کرد: بررسی ها و صحبت های کوتاه فرد مصدوم بیانگر آن بود که این فرد بیش از 24 ساعت قبل درون چاه افتاده بود که به طرز معجزه‌آسایی از مرگ نجات یافت.

 

شایان ذکر است، این احتمال وجود دارد که فرد گرفتار در چاه نیز برای جمع آوری ضایعات وارد زمین مخروبه شده باشد بر این اساس باید این گونه زمین های رها شده به طور کامل محصور شوند تا  جان انسان ها در معرض خطر قرار نگیرد.

 اخبار حوادث,خبرهای حوادث ,حوادث روز

 

 اخبار حوادث,خبرهای حوادث ,حوادث روز

 سجادپور 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------