درخواست دوستی از زن جوان با استفاده از اطلاعات موبایل او



آخرین روزهای فروردین‌ماه زن جوانی به نام منیژه به اداره پلیس فتای تهران رفت و از ماجرای تهدید یک مزاحم پرده برداشت. 

 به گزارش شرق، زن جوان در اظهاراتش عنوان کرد: چندی قبل یک گوشی اپل خریدم و بعد از چند روز احساس کردم یک نفر به اطلاعات شخصی گوشی موبایلم دسترسی پیدا کرده تا اینکه مرد ناشناسی با ارسال اطلاعات و تصاویرم پیشنهاد دوستی را مطرح و تهدید کرد اگر خواسته‌اش را اجرا نکنم، اقدام به انتشار تصاویر شخصی‌ام می‌کند. او همچنین از من درخواست پول کرد.

 

مأموران در تحقیقات ابتدایی از زن جوان پی ‌بردند اپل‌آیدی گوشی موبایل منیژه را یکی از بستگانش فعال کرده و این در حالی بود که زن جوان هیچ شکایتی از پسر جوان نداشت و تأکید می‌کرد به او اعتماد دارد و این اخاذی و پیشنهاد دوستی از سوی او صورت نگرفته است.

 

کارشناسان پلیس فتا درحالی‌که زن جوان تأکید می‌کرد پسر آشنا در این ماجرا نقشی ندارد، با اقدامات فنی و پلیسی موفق به شناسایی عامل این مزاحمت اینترنتی شدند و در عملیاتی غافلگیرانه متهم را که فرهاد نام دارد، دستگیر کردند.

 

وقتی منیژه مقابل پسر جوان قرار گرفت، مشخص شد او همان پسر آشناست که شاکی به وی اعتماد داشت.

 

پسر جوان پس از دستگیری گفت: پس از اعتماد منیژه و ساخت اپل‌آیدی برای گوشی موبایلش وسوسه شدم و تصمیم به اخاذی و ارتباط دوستی با او گرفتم، اما حالا از کارم پشیمانم.

 

سرهنگ تورج کاظمی، رئیس پلیس فتای تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: هنگام فعال‌کردن اپل‌آیدی گوشی بهتر است از سایت شرکت سازنده و مکان‌های مناسب و افراد مطمئن کمک بگیرید و هیچ‌گاه گوشی را در اختیار افراد ناصالح قرار ندهید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------