مکالمه تلفنی سناریوی یک سرقت را کلید زد



مرد جوانی که به‌صورت اتفاقی در جریان معامله یک محموله لوازم خانگی قرار گرفته بود با طرح نقشه‌ای اقدام به سرقت این محموله کرد. 

به‌گزارش ایران ، چندی پیش رانندگان خودروهای عبوری در نزدیکی شهرستان سنندج متوجه مردی شدند که بشدت مجروح شده و توان ایستادن روی پاهایش را ندارد. با اعلام موضوع به پلیس و اورژانس تحقیقات شروع شد. این شخص در اظهاراتش عنوان کرد: صبح امروز به قصد انتقال بار لوازم خانگی از تهران عازم سنندج بودم که در نزدیکی مقصد سرنشینان یک دستگاه خودروی پژو با تهدید چاقو کامیونم را متوقف کردند. وقتی متوجه شدم که قصدشان سرقت بار لوازم خانگی داخل کامیونم است مقاومت کردم اما یکی از آنها با بستن دست‌ها و پاهایم با چاقو چند ضربه به بدنم زد و من را از خودروام بیرون انداختند.

 

در ادامه تحقیقات خودروی کامیون شایان به‌صورت رها شده و بدون بار در اطراف شهر پیدا شد. بعد از آن مأموران پلیس شهرستان سنندج با خبر شدند که مردی قصد فروش لوازم خانگی در بازار را دارد. با این احتمال که فروشنده لوازم خانگی همان سارق محموله پایتخت باشد، مأموران مرد فروشنده را بازداشت کردند.

 

متهم جوان پس از دستگیری لب به اعتراف گشود و عنوان کرد: چند روز قبل در بازار سنندج به‌دنبال کار بودم که وارد مغازه لوازم خانگی شدم. صاحب مغازه در حال مکالمه با فروشنده‌ای در تهران بود و از محتوای گفت‌و‌گویشان متوجه شدم که قرار است فروشنده باری به ارزش 200 میلیون تومان را فردا با کامیونی از تهران به سنندج بفرستد. صحبت‌های آنها وسوسه‌ام کرد تا به فکر سرقت کل بار ارسالی بیفتم. راهی جاده سنندج شدم و از آنجایی که ساعت عبور و شماره کامیون را می‌دانستم به‌همراه یکی از دوستانم به کمین نشستم. بعد هم بار کامیون را سرقت کردم بخشی از آن را به برادرم دادم تا در تهران بفروشد قصد داشتم تا بخش باقیمانده لوازم را هم در سنندج بفروشم که دستگیر شدم.

 

با اعتراف متهم، بلافاصله مأموران پلیس سنندج راهی پایتخت شده و با هماهنگی قضایی شعبه ششم دادسرای امور جنایی تهران، برادر متهم را دستگیر کردند. از آنجایی که سرقت در شهرستان دیگری رخ داده بود، پرونده این سرقت با قرار عدم صلاحیت به سنندج ارجاع شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------