قصاص برای نخستین جنایت سال 97



شوهر عصبانی که ساعاتی پس از تحویل سال همسرش را با ضربه چاقو کشته و مادر زنش را نیز زخمی کرده بود با حکم قضات دادگاه کیفری به قصاص نفس محکوم شد. 

به گزارش ایران ، رسیدگی به این پرونده یک ساعت بعد از تحویل سال 97 و به‌دنبال یک تماس تلفنی به مأموران کلانتری ‌106 نامجو شروع شد.

 

تیم جنایی در حوالی خیابان سلمان فارسی با جسد زن 39‌ساله‌ای به‌ نام فریده روبه‌رو شدند که با ضربات چاقو به گردن و شکم به قتل رسیده بود.

 

نخستین بررسی‌ها نشان داد مرد 44‌ساله‌ای به‌ نام فرید به خانه مادر زنش آمده و پس از درگیری با همسرش او را به قتل رسانده و مادر زنش را نیز با ضربات چاقو بشدت زخمی کرده و از محل گریخته است.متهم چند ساعت بعد خودش را به پلیس معرفی کرد و گفت: 20‌سال قبل ازدواج کردم. حاصل زندگی مشترک ما دو پسر 19 و شش‌ساله و یک دختر 16 ساله است. من کارگر فصلی بودم و همیشه چند ماه از سال کار و درآمد زیادی هم نداشتم از پنج‌ سال قبل به خاطر بیکاری با همسرم اختلاف پیدا کردم.تا اینکه همسرم به دادگاه شکایت کرد و درخواست طلاق داد.

 

بعد هم از خانه قهر کرد و همراه سه‌ فرزندم به خانه مادرش که دو کوچه بالاتر از خانه ما بود رفت. خیلی تلاش کردم او و بچه‌هایم را به خانه برگردانم اما موفق نشدم. همسرم مهریه‌اش را به اجرا گذاشت و در دادگاه درخواست نفقه داد. من هر ماه 700‌هزار تومان به‌عنوان نفقه برایش واریز می‌کردم تا اینکه مدتی قبل خودرو پیکانی خریدم و با آن شروع به مسافرکشی کردم و از همسرم خواستم به خانه برگردد. در نهایت با اصرار من قبول کرد سال جدید به خانه برگردد. خیلی خوشحال بودم برای او و فرزندانم لباس نو خریدم و قرار شد به مسافرت برویم. یک ساعت بعد از تحویل سال به خانه مادر زنم رفتم و از او خواستم برای رفتن به مسافرت آماده باشد اما همسرم زیر قولش زد و گفت با من به مسافرت نمی‌آید و قصد جدایی دارد.

 

خیلی عصبانی شدم. به خانه‌ام رفتم و چاقویی از آشپزخانه برداشتم و به خانه مادر زنم برگشتم. با هم درگیر شدیم و با چند ضربه او و مادرش را زخمی کردم. بلافاصله از خانه فرار کردم و چاقو را به مخروبه‌ای کنار خانه مادر زنم انداختم. تا صبح در خیابان‌ها پرسه زدم و در حالی که بشدت پشیمان شده بودم صبح روز بعد خودم را به کلانتری معرفی کردم.

در دادگاه چه گذشت؟

 در آغاز جلسه دادگاه که در شعبه دوم به ریاست قاضی زالی برگزار شد دختر و پسر قربانی در جایگاه ویژه ایستادند و برای پدرشان حکم قصاص خواستند. آنها گفتند می‌خواهند هرچه زودتر این حکم اجرا شود. اما برادر کوچکشان از قصاص گذشت و اعلام رضایت کرد.

 

پس از آن خواهر و برادر‌های مقتول به قضات گفتند: این مرد هم خواهرمان را کشت و هم مادرمان را زخمی کرد که چند ماه بعد بر اثر همان جراحت‌ها جان سپرد. بنابراین خواهان دریافت دیه هستیم.

 

در ادامه متهم نیز ضمن ابراز پشیمانی گفت: من از مرگ همسرم ناراحت و پشیمان هستم. او را دوست داشتم و می‌خواستم با همسرم زندگی کنم.

 

قضات در پایان جلسه محاکمه متهم را به‌خاطر قتل همسرش به قصاص محکوم کردند.

 

 

 ایران /معصومه مرادپور

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------