سرقت 500 میلیون تومانی خدمتکار خیانتکار



 اخبار حوادث,خبرهای حوادث ,حوادث روز
خدمتکاری که پس از بیهوش کردن پیرزنی با آبمیوه مسموم اقدام به سرقت ۵۰۰ میلیون تومانی از وی کرده و متواری شده بود، دستگیر شد. 

در تاریخ دوازدهم اردیبهشت ماه امسال پرونده‌ای با موضوع سرقت منزل به شیوه بیهوشی از کلانتری ۱۰۲ پاسداران در اختیار مأموران پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و در جریان آن کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که صاحبخانه زن ۶۰ ساله‌ای است که در حال حاضر به علت مسمومیت شدید بیهوش شده و در بیمارستان تحت اقدامات درمانی قرار دارد.

 

فرزندان این زن پس از حضور در پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهارات خود به کارآگاهان گفتند: چندین نوبت با تلفن منزل و تلفن همراه مادرمان تماس گرفتیم اما کسی پاسخگوی تماس‌های ما نبود. این در حالی بود که برای انجام تمامی امورات منزل، یک نیروی خدماتی به نام مریم. س ۴۳ ساله استخدام کرده بودیم و در طول چند سال گذشته نیز این خانم در منزل مادرمان حضور داشت و ما طی این چند سال به او اعتماد کامل پیدا کرده بودیم.

 

در ادامه، کارآگاهان برابر اظهارات فرزندان مالباخته اطلاع پیدا کردند که طلاهای آنتیک و قدیمی مادرشان به ارزش ۵۰۰ میلیون تومان سرقت شده است. که با توجه به شواهد، دلایل و غیبت مریم. س از محل کارش، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که سرقت طلاجات توسط وی انجام شده لذا در اولین مرحله با مراجعه به شرکت خدماتی که مریم برای اولین بار از سوی آن به مالباخته معرفی شده بود اطلاع پیدا کردند که مریم چندین سال است هیچگونه ارتباطی با شرکت ندارد و مالباخته پس از مدت کوتاهی، به شکل خصوصی و بدون اطلاع دادن موضوع به شرکت مریم را به عنوان نیروی خدماتی استخدام و به کارگیری کرده است.

 

در ادامه رسیدگی به پرونده، کارآگاهان با شناسایی محل سکونت مریم در شهرستان شهریار و اخذ نیابت قضائی به این شهرستان اعزام و اطلاع پیدا کردند که مریم حدود یک هفته پیش از سرقت محل سکونتش را تغییر داده است؛ لذا در ادامه تحقیقات و با انجام اقدامات ویژه پلیسی، مخفیگاه وی در شهرستان شهریار شناسایی و این فرد در تاریخ دوم خرداد دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد.

 

مریم پس از دستگیری و انتقال به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ صراحتاً به سرقت طلاجات مالباخته به شیوه بیهوشی اعتراف کرد و در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: طی مدت چند سالی که در منزل شاکی کار می‌کنم اطلاع کاملی در خصوص وضعیت مالی وی پیدا کرده بودم و از نگهداری طلاجات توسط وی در خانه نیز اطلاع و اطمینان داشتم تا اینکه پس از جابجایی محل سکونتم در شهریار، با تهیه نوشیدنی مسموم ابتدا شاکی را بیهوش کرده و پس از سرقت، بلافاصله به شهریار رفته و طلاجات را به دو نفر مجموعاً به مبلغ ۷۰ میلیون تومان فروختم.

 

مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: در ادامه رسیدگی به پرونده، کارآگاهان این پایگاه با شناسایی محل تردد دو خریدار اموال مسروقه در شهرستان شهریار، در دو عملیات جداگانه هر دو نفر آنها را دستگیر کرده و در بازرسی از مخفیگاه و محل فعالیت آنها مقادیری از طلاجات مسروقه نیز کشف شد؛ در حال حاضر متهم اصلی پرونده و همچنین دو خریدار اموال مسروقه با قرار قانونی صادره از سوی دستگاه قضائی، برای انجام تحقیقات تکمیلی و کشف سایر طلاجات مسروقه در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند.

 

ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------