تیراندازی که مرده شوی شد!



مرد تیراندازی که در یک ماجرای تاسف بار، حادثه تلخی را رقم زده بود، با حکم دادگاه مرده شوی شد!! 

به گزارش خراسان، این حادثه خونین هنگامی در منطقه قرقی مشهد رخ داد که انگیزه ها و اختلافات قبلی، افرادی را به سوی درگیری و مشاجره کشاند.

 

اگرچه این مشاجرات که با غرور جوانی همراه شده بود و با خط و نشان کشیدن طرف های درگیر شدت می گرفت به ناگاه با شلیک گلوله های ساچمه ای از یک سلاح شکاری ، رنگ خون گرفت چراکه چند گلوله ساچمه ای به پای مرد رهگذری اصابت کرد که در حال عبور از آن محل بود.

با زخمی شدن مرد رهگذر، بلافاصله تیرانداز جوان از آن جا گریخت و بدین ترتیب حادثه تلخی رقم خورد و مرد بی گناهی روانه بیمارستان شد.

گزارش خراسان حاکی است طولی نکشید که آژیر خودروهای پلیس در منطقه پیچید و تحقیقات برای شناسایی مرد تیراندازی آغاز شد که حدود 28 سال داشت! 

 

با تشکیل پرونده قضایی در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد و با صدور دستورات ویژه قضایی، مرد تیرانداز دستگیر شد و مورد بازجویی قرار گرفت . بررسی های قضایی درباره چگونگی شکل گیری مشاجرات لفظی و شلیک گلوله ساچمه ای، نشان دادکه حادثه مذکور فقط به خاطر یک سری اختلافات قبلی رخ داده و طرف ها به قصد نزاع با یکدیگر درگیر نشده اند بنابراین متهمان پرونده با صدور قرار منع تعقیب از اتهام شرکت در نزاع رهایی یافتند اما ماجرای جوان تیرانداز وارد مرحله جدیدی شد چرا که احتمال تیراندازی عمدی و بالابودن مبلغ دیه، این پرونده را به دادگاه کیفری یک خراسان رضوی کشاند تا قضات با تجربه دادگاه در این باره رای صادر کنند.

 

بنابر گزارش اختصاصی خراسان، با توجه به اهمیت موضوع، پرونده مذکور در شعبه ششم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی و زیر نظر قاضی جواد شاکری به مستشاری قاضی سید علیرضا خطیبی مورد رسیدگی دقیق قرار گرفت اما دادگاه پس از برگزاری جلسات محاکمه و رسیدگی دقیق به ماجرای مرد تیرانداز و همچنین شنیدن اظهارات شاکی به این نتیجه رسید که حادثه تیراندازی به سوی مرد رهگذر، به صورت غیرعمدی رخ داده است. از طرف دیگر نیز مرد رهگذر قبل از صدور رای، از عامل شلیک های خونین اعلام گذشت کرد ولی ماجرای تیرانداز 28 ساله در این جا پایان نیافت زیرا طبق قانون نگهداری سلاح شکاری غیرمجاز نیز از دیگر موارد اتهامی وی بود که باید به آن رسیدگی و رای قانونی صادر می شد. به همین خاطر شعبه ششم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی، این متهم را با وجود پیچیدگی پرونده درباره ماجرای شلیک های ساچمه ای، به اتهام نگهداری سلاح غیرمجاز مجرم شناخت اما با توجه به اوضاع و احوال ارتکاب جرم، سابقه دار نبودن متهم و دیگر وضعیت های خاص اجتماعی، مجازات شش ماه زندان او را به مجازات جایگزین بدل از حبس تبدیل کرد.بنا به رای صادر شده از سوی دادگاه، به خاطر این که مرد تیرانداز نادم، متوجه عواقب نگهداری سلاح غیرمجاز شود و در حالت عصبانیت از ارتکاب رفتارهای پرخطر مانند استفاده از سلاح بپرهیزد، او به 180 ساعت کار اجباری در غسالخانه بهشت رضا (ع) مشهد محکوم شد تا با  دیدن مردگانی که فقط بر اثر یک لحظه عصبانیت آنی یا استفاده افراد دیگر از ابزارهای مرگباری مانند سلاح شکاری یا چاقو، خانواده ای را داغدار یا کودکانی را بی سرپرست می کنند، به عاقبت این گونه جرایم پی ببرد و حداقل از ماجرای کار در غسالخانه درس عبرتی بگیرد که این رفتار زشت و پرخطر نه تنها ممکن است به قتل عمدی یا غیرعمدی بینجامد بلکه احتمال دارد او را تا پای چوبه دار نیز بکشاند و این گونه خانواده خودش نیز مانند دیگر حادثه دیدگان سیاه پوش شوند! 

 

 سجادپور

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------