ماجرای وحشت آفرینان پارک!



 اخبار حوادث,خبرهای حوادث ,حوادث روز
اعضای یک باند خشن گوشی قاپی که با تهدید چاقو، از نوجوانان پارک نشین زورگیری می کردند با تلاش نیروهای کلانتری الهیه مشهد دستگیر شدند. 

به گزارش خراسان، از حدود دو هفته قبل، با گزارش شهروندان به نیروهای انتظامی مبنی بر این که چند جوان در ساعات تاریکی شب اقدام به گوشی قاپی از نوجوانان می کنند و به وحشت آفرینی در پارک دامن می زنند، گروه ویژه ای از نیروهای تجسس و گشت های انتظامی کلانتری الهیه مشهد وارد عمل شدند و به تحقیق در این باره پرداختند. بررسی های آنان بیانگر آن بود که گوشی قاپ ها از ساکنان منطقه الهیه هستند و در قالب یک باند چهار نفره و با تهدید چاقو در پارک نیایش و خیابان های اطراف آن اقدام به زورگیری می کنند. بنابراین با صدور دستوری از سوی سرهنگ توفیق حاجی زاده (رئیس کلانتری الهیه مشهد) تحقیقات پلیس و رصدهای اطلاعاتی به صورت غیرمحسوس آغاز شد تا این که هجدهم خرداد یک زن جوان سرنخ هایی را از «وحشت آفرینان پارک» به پلیس ارائه داد.

 

او که پسر 14 ساله اش طعمه زورگیران شده بود، به نیروهای مستقر در ایستگاه پلیس گفت: ساعت 22:30 بود که پسرم برای صرف شام به پارک رفت، من که بعد از حدود نیم ساعت نگران شده بودم هر چه با تلفن همراهش تماس می گرفتم، پاسخی نمی داد تا این که گوشی او خاموش شد. هراسان خودم را به پارک رساندم و فرزندم را دیدم که کنار دو نفر دیگر ایستاده و مانند ابر بهاری اشک می ریزد.

 

علت را که جویا شدم، گفت: وقتی وارد پارک شدم ناگهان چند جوان مرا محاصره کردند و گوشی تلفنم را گرفتند. من چاقو را که در دست آن ها دیدم به شدت ترسیدم ولی باز هم به دنبالشان دویدم تا این که یکی از بچه های داخل پارک یکی از سارقان را شناخت که «ساسان» نام دارد! ولی آن ها گوشی مرا از دسترس خارج کردند!

 

گزارش خراسان حاکی است، زن جوان با بیان این مطالب، از پلیس برای دستگیری گوشی قاپ ها کمک خواست. بدین ترتیب و با سرنخی که زن جوان از فردی به نام «ساسان» ارائه داد، گروه ویژه تجسس با کسب دستورات ویژه ای از قاضی سیدهادی شریعت یار (معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) عملیات شناسایی سارقان را در دستور کار قرار دادند و با پیگیری های اطلاعاتی موفق شدند دو تن از اعضای این باند را دستگیر کنند اما عاملان دیگر «وحشت آفرینی در پارک» همچنان فراری بودند تا این که بیست و چهارم خرداد، دو عضو فراری این باند نیز با راهنمایی های قضایی و تلاش نیروهای انتظامی به چنگ قانون افتادند.

 

بنابر این گزارش، بررسی های تخصصی پلیس، بیانگر آن بود که «ساسان» نام مستعار یکی از اعضای باندی است که در آخرین گوشی قاپی به دو نوجوان در پارک حمله ور شده و با مجروح کردن آنان، تلفن همراهشان را سرقت کرده اند.

 

با انتقال مصدومان به مرکز درمانی، بازجویی از دو عضو دیگر باند آغاز شد. «ع.ج» (یکی از اعضای باند گوشی قاپی) گفت: نوجوانی داخل پارک با یک نفر دیگر در حال نزاع بود که من آن ها را جدا کردم و سپس گوشی تلفن او را دوستانم که همراه من بودند، به سرقت بردند. گزارش خراسان حاکی است، تحقیقات پلیس درباره کشف جرایم دیگر اعضای این باند در حالی ادامه دارد که آن ها تاکنون به چندین فقره زورگیری اعتراف کرده اند.

 

 

سجادپور 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------