دردسر اینستاگرامی یک زن



رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت: در پی مراجعه خانمی به پلیس فتا مرکز استان مبنی بر انتشار تصاویر خصوصی و مطالب غیرواقعی علیه وی در شبکه اجتماعی اینستاگرام، پرونده مقدماتی با هماهنگی مقام قضائی تشکیل و شاکیه دستگیر شد.

سرهنگ حسین صادقی روز دوشنبه به خبرنگاران در سمنان اظهار داشت: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکیه و با اقدامات تخصصی صورت گرفته مشخص شد متهم که از هم‌باشگاهی های شاکیه بوده با استفاده از بستر شبکه اجتماعی اینستاگرام و با ایجاد صفحه شخصی جعلی، اقدام به انتشار تصاویر خصوصی وی کرده است.

 

وی ابراز داشت: با توجه به حساسیت موضوع، کارشناسان پلیس فتای سمنان با بررسی ادله ارائه شده توسط شاکیه و مستندات جمع‌آوری شده، متهم را شناسایی و در نهایت با هماهنگی مقام قضائی این مجرم سایبری به مقامات قانونی تحویل د اد.

 

صادقی تصریح کرد: متهم پس از دستگیری در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شد و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و روبه‌رو شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری شده لب به سخن گشود و به بزه ارتکابی اعتراف و اعلام کرد با ایجاد صفحه جعلی در اینستاگرام عکس‌های خصوصی شاکیه را به همراه مطالبی غیرواقعی با هدف انتقام‌جویی منتشر کرده است.

 

وی، با اشاره به جرم بودن انتشار تصاویر خصوصی کاربران در فضای مجازی، گفت: کاربران فضای سایبر و به خصوص خانواده‌ها باید در استفاده از این شبکه‌ها هوشیار باشند و با رعایت نکات امنیتی مانع ورود و دست‌اندازی مجرمان سایبری به حریم خصوصی خود شوند.

 

وی ابراز داشت: اخلال‌گران امنیت سایبری، افرادی هستند که به صورت مخفیانه، از اطلاعات شخصی دیگران از قبیل فیلم و عکس سو استفاده می‌کنند و با ابزارهای مختلف مانند شبکه‌های اجتماعی موجب از بین رفتن حقوق شهروندی، هتک حیثیت و به خطر افتادن امنیت شهروندان می‌شوند.

 

رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت: پلیس فتا با مجرمان فضای مجازی برخوردی قاطع و قانونی دارد و هموطنان می‌توانند آخرین و به روزترین آموزش‌های لازم درباره استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir دریافت کنند .

 

کابران در فضای مجازی در صورت مواجهه با هرگونه مورد مشکوک و مجرمانه می‌توانند با مراجعه به سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری از طریق پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir شکایت خود را ارائه دهند.

 

ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------