‌چرا والدین کودکان خود را می‌آزارند؟



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, کودک آزاری
‌مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: مسلماً تنش‌های موجود در جامعه، شرایط بد روانی و ارتباطی افراد را به‌دنبال دارد، به همین دلیل نزدیک‌ترین فرد به کودک می‌تواند بیشترین آسیب را به کودک وارد کند. 

‌مرضیه فرشاد در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: آمار کودک آزاری نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است، اما این افزایش به این معنی نیست که به آزار کودکان اضافه شده، بلکه نشان دهنده این است که فضای گزارش دهی بهبود پیدا کرده و مردم به شماره ۱۲۳ اعتماد پیدا کرده‌اند‌.

 

وی ادامه داد: در گذشته مردم آزارهایی را که متحمل کودکان می‌شد آزار نمی‌دانستند و بر این باور بودند که مادر یا پدر کودک می‌تواند هر برخوردی با فرزندش داشته باشد، اما به عقیده من یک اصلاح نگرش عمومی نسبت به اطلاع رسانی موضوع کودک آزاری بین مردم اتفاق افتاده است.

 

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به رشد آسیب‌ها در کشور، تصریح کرد: کودک آزاری آسیبی است که در سایه آسیب‌ها و معضلات دیگر اجتماعی اتفاق می‌افتد چرا که والدین بعضاً دچار اختلالات عصبی، مصرف مواد مخدر هستند و تحت تنش‌های مختلف اقدام به کودک‌آزاری می‌کنند.

 

فرشاد در خصوص افزایش آمار کودک آزاری، تاکید کرد: به دلیل اینکه نمی‌توانیم ادعا کنیم عوامل منتهی به کودک‌آزاری را در جامعه کاهش داده‌ایم، نمی‌توانیم بگوییم کودک‌آزاری روندی کاهشی دارد.

 

وی در ارتباط با این امر که چرا بیشتر کودک‌آزاری ها به والدین باز می‌گردد، گفت: مسلماً تنش‌های موجود در جامعه، شرایط بد روانی و ارتباطی افراد را به دنبال دارد، به همین دلیل نزدیک‌ترین فرد به کودک می‌تواند بیشترین آسیب را به کودک وارد کند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------