تصمیم مرگبار زن جوان پشت در بسته



زن جوانی پس از درگیری با شوهرش در اقدامی مرگبار از بالکن خانه به پایین پرید و به زندگی اش پایان داد. عقربه‌ها ساعت 8 شامگاه یک شنبه 16 تیر را نشان می‌داد که صدای درگیری زوج جوان در داخل ساختمانی در خیابان گلبرگ در هیاهوی شبانه و پس از آن صدای کوبیده شدن در خانه به گوش رسید. یک درگیری خانوادگی بود و خیلی زود همه چیز پایان یافت و مرد جوان نیز برای این که این درگیری و اختلاف ادامه نداشته باشد از خانه خارج شد اما هنوز دقایقی نگذشته بود که فریاد زن و مردی در خیابان به گوش رسید که از اهالی محل درخواست کمک می‌کردند.

 

اهالی ساختمان با شنیدن صداهای عجیب و فریادهای مرد و زن جوان در خیابان به سرعت از خانه‌هایشان خارج و با صحنه هولناکی روبه رو شدند و برای نجات جان یک زن با اورژانس و پلیس تماس گرفتند. امدادگران اورژانس در محل حاضر شدند و پس از بررسی‌های ابتدایی مرگ زن جوان را که از بالای ساختمان به پایین سقوط کرده بود تایید کردند. سناریوی سقوط مرگبار به بازپرس ویژه قتل تهران مخابره شد و در ادامه ماموران کلانتری 147 گلبرگ در محل حادثه حاضر شدند و تحقیقات پلیسی را آغاز کردند. دقایقی از این حادثه نگذشته بود که مرد جوان به خانه بازگشت و با دیدن جسد همسرش شوکه شد که در ادامه پلیس از مرد جوان بازجویی کرد. این مرد در اظهاراتش گفت: دو فرزند 6 و 11 ساله دارم و یک ساعت قبل با همسرم در خانه اختلاف پیدا کردم و با هم درگیر شدیم که من به خاطر این که درگیری‌مان ادامه نداشته باشد از خانه خارج شدم و در را بستم و به خیابان زدم تا این که با گذشت زمان کمی آرام شدم و تصمیم گرفتم به خانه بازگردم که با این صحنه روبه رو شدم. ماموران در تحقیقات پلیسی پی بردند که زن جوان پس از این که با همسرش درگیر می شود بعد از خروج وی به سمت بالکن خانه می رود و در اقدامی خودخواسته خود را به پایین می‌اندازد و به زندگی خود پایان می‌دهد.

 

بنا بر این گزارش، تحقیقات تکمیلی در این پرونده مرگبار ادامه دارد.

 

تحلیل کارشناس:نداشتن مهارت زندگی

دکتر علیرضا شریفی یزدی جامعه شناس و استاد دانشگاه| در نزاع های خانوادگی بین زن و شوهر که منجر به خودکشی، قتل و ... می شود عوامل بی شماری دخیل است. مهم ترین مسئله نداشتن مهارت زندگی است زیرا مهارت های زندگی در دوران نوجوانی و جوانی و کودکی به افراد آموزش داده نمی شود و شاهد آن هستیم که متاسفانه در شرایط سخت و بحرانی، افراد به خصوص زن و شوهر توان مقابله با موقعیت را ندارند و مرتکب سناریوهای خطرناکی چون خودکشی می شوند.

 

بسیاری از زوج ها مدیریت رفتار منطقی در بحث و دعوا را ندارند و با مهارت های ده گانه آشنا نیستند. مهارت هایی چون حل مسئله، گفت وگو، مسئولیت پذیری، استقلال و... در زندگی هر زن و مردی ضرورت دارد. در هر خانواده ای بین زن و شوهر اختلاف نظر وسلیقه وجود دارد که امری بدیهی و طبیعی به شمار می رود چنان چه زن و مرد مهارت های ده گانه را نیاموخته باشند جدال خانوادگی و بحث به راه می اندازند و چون رفتارهای عقلانی از آن ها سر نمی زند شاهد اتفاقات ناگوار هستیم.

 

مداخله موثر از سوی خانواده ها راهکار جدی به شمار می رود ولی متاسفانه اغلب خانواده ها بر دعوای زن و شوهر  سرپوش می گذارند و آن را مطرح نمی کنند. فشارهای اجتماعی و خانوادگی بی شماری در بروز چنین حوادث تلخی دخیل است در حالی که استفاده از مشاور و راهنمایی گرفتن از مشاوران کمک کننده خواهد بود.رشد عقلی، بزرگ شدن به لحاظ روحی و روانی و... سبب کاهش اتفاقات این چنینی می شود.

 

 

 خراسان  

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------