قاتل مدیرمسئول نشریه در یک قدمی قصاص



پسرهمسایه که با حمله به مدیرمسئول نشریه «شمارش» در همسایگی شان، خون به پا کرد و او را کشت در یک قدمی چوبه دار قرار گرفت.

 

بعد از ظهر بیستم اردیبهشت سال ۹۶ درگیری خونینی در تهران رخ داد . دقایقی بعد از این درگیری، پسر جوانی هراسان با  پلیس 110 تماس گرفت و گفت: مرد همسایه به نام میثم،  او و برادر و شوهر خواهرش را به شدت زخمی کرده است.  ماموران پلیس بلافاصله به محل درگیری رفتند و دریافتند  در درگیری خونین  که میان دو همسایه رخ داده بود، چند نفر زخمی و به بیمارستان منتقل شده‌اند. 

 

ساعتی نگذشته بود که از بیمارستان خبررسید مجید ۳۳ ساله  به دلیل اصابت قمه به سینه اش  به کام مرگ فرو رفته است. پلیس در این مرحله به بازجویی از شرکت کنندگان در دعوا پرداخت .  برادر قربانی به نام محمد که وی نیز از ناحیه سر به شدت زخمی شده بود، به ماموران گفت: مرد همسایه به نام میثم قاتل است. پنج ماه از این ماجرا گذشته بود که پلیس در یازدهم مهر ماه سال ۹۶ میثم را دستگیر  کرد و وی با اعتراف به قتل در شعبه ۱۲ دادگاه کیفری یک استان تهران، پای میز محاکمه ایستاد. در این جلسه اولیای دم برای میثم حکم قصاص خواستند .

 

وی در دفاع از خودش گفت :مدت‌ها بود با همسایه طبقه بالا به خاطر سر و صدا درگیر بودم .آن روز مجید به من زنگ زد و بار دیگر فحاشی کرد. او گفت قصد دارد خودروام را تخریب کند. من که عصبانی شده بودم همراه برادر و دوستم که مهمان خانه ام بود به پارکینگ رفتم و با او درگیر شدیم. مجید، برادرش و شوهرخواهرش به سرم ریخته بودند که من قمه  را از داخل خودرو برداشتم و چند ضربه به آن ها زدم اما قصد کشتن مجید را نداشتم.نمی دانم قمه چطور در سینه او فرو رفت. بنابر این گزارش، در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و میثم را به قصاص ،پنج سال زندان و پرداخت دیه محکوم کردند. دیروز این حکم در شعبه دوم دیوان عالی کشور قطعی شد.

 

تحلیل کارشناس

بهترین روش در برخورد با افراد خشمگین

دکتر رستم بیگی، روان شناس، درخصوص کنترل خشم گفت: خشم افراد جامعه دلایل زیادی دارد، شاید یک شخص آن قدر در صحنه دعوا خشمگین نشده باشد اما به واسطه اتفاقاتی در گذشته یا دلمشغولی هایی، ناگهان در صحنه ای معمولی کنترل عصبانیت و خشم خود را از دست بدهد و خیلی وقت ها دست به اقدامات غیرقابل جبران بزند. وی افزود: افرادی که عصبی هستند یا حتی روحیه خودخوری دارند باید خودشان آگاه باشند که نیاز به درمان دارند. اطرافیان این گونه افراد نیز وظیفه دارند مراقب آن ها باشند و ترغیبشان کنند تحت نظر روان شناسان روحیات خود را کنترل کنند.

 

این روان شناس گفت: بهترین روش برخورد با افرادی که کنترل خشم خود را از دست داده اند، رفتاری پر از آرامش است چرا که رفتار متقابل و به قولی مقابله به مثل کردن مطمئنا کارساز نیست و شرایط را وخیم تر می کند. به گونه ای که دیده می شود در این پرونده قتل، پس از حضور پلیس برای مدت زمان کوتاهی دعوا فیصله یافته و بعد خشم قاتل افزون تر شده و این فاجعه را به بار آورده است.

 

دکتر بیگی اظهار کرد: پدر و مادرها، این قدرت را دارند تا بچه های پرخاشگر خود را در همان دوران کودکی و نوجوانی از این شرایط نجات دهند و با تحت نظر قرار دادن آن ها و مراجعه به روان شناس کودک روحیه شان را پالایش کنند تا در زندگی اجتماعی و خانوادگی شان مشکلی به وجود نیاید.

 

 خراسان 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------