سمفونی مرگ در رستوران با بخشش گره خورد



مطربان دوره‌گردی که در رستوران‌های جاده سولقان به ساز و آواز می‌پرداختند هرگز گمان نمی‌کردند با قتل یک جوان در رستوران، سمفونی خونینی بر پا شود. عامل قتل که مرد جوانی بود پس‌ از محاکمه به اعدام محکوم شد اما او در حالی که یک قدم با چوبه دار فاصله داشت توانست با جلب رضایت اولیای دم از قصاص رهایی یابد.‌ 

به‌گزارش ایران ، ساعت 11 شامگاه جمعه 12 دی سال 93 به مأموران کلانتری 142 کن خبر دادند که درگیری خونینی در یکی از رستوران‌ها اتفاق افتاده است.

 

مأموران کلانتری لحظاتی بعد با حضور در محل با جسد پسر 25 ساله‌ای به‌نام احمد روبه‌رو شدند.

 

بررسی‌ها نشان داد مقتول از دوستان صاحب رستوران است و در جریان درگیری با ضربه چاقویی که به گردنش خورده کشته شده است.

 

کارآگاهان پلیس در نخستین گام، صاحب رستوران و دو نفر از دوستانش را که در نزاع دسته‌جمعی حضور داشتند بازداشت کردند. صاحب رستوران در بازجویی گفت: چند لحظه قبل از درگیری چهار نفراز مطرب‌های دوره‌گرد در رستورانی که در همسایگی ما قرار دارد مشغول نواختن وآوازخوانی بودند که با چند نفر از دوستان صاحب رستوران درگیر شدند. مطرب‌ها در جریان درگیری فرار کردند و به‌ طرف رستوران من آمدند. بعد مهاجمان هم که پنج یا شش نفر بودند از راه رسیدند و مقابل رستوران با دو نفر از آنها درگیر شدند و دو نفر دیگر از مطرب‌ها هم از ترس به داخل رستورانم پناه آوردند.

 

سپس مهاجمان به داخل رستوران هجوم آوردند تا دو مطرب را کتک بزنند که من مانع شدم. به آنها گفتم که حق ندارند داخل رستوران درگیر شوند اما یکی از آنها قبول نکرد و خواست به زور وارد شود که درگیری ما شروع شد. آنها ابتدا مرا بشدت کتک زدند که همان لحظه احمد همان جوان مقتول به هواخواهی من از طبقه دوم رستوران خودش را به ما رساند و با آنها درگیر شد. هنگام درگیری یکی از مهاجمان با چاقو ضربه‌ای به گردن احمد زد و باعث مرگ او شد.یکی از شاهدان گفت: چهار مطرب دوره گرد همیشه در این رستوران‌ها آواز می‌خواندند و پول می‌گرفتند. آنها روز حادثه به یکی از دوستان صاحب رستوران متلک گفتند و درگیری شروع شد.

 

یکی دیگر از اعضای این درگیری هم گفت: من بوتیک دارم. شب حادثه به رستوران دوستم آمدم که این درگیری رقم خورد و مهاجمان دوستم را کتک زدند اما من از ترس دخالت نکردم. همزمان با ادامه تحقیقات جسد احمد برای انجام آزمایش‌های لازم به پزشکی قانونی فرستاده شد. سه متهم به دستور بازپرس ویژه قتل برای تحقیقات بیشتر روانه بازداشتگاه شدند. کارآگاهان در تحقیقات بعدی عامل قتل و دیگر اعضای درگیری را دستگیر کردند.عامل قتل که فرهاد نام داشت در دادگاه کیفری محاکمه شد و اولیای دم در نخستین جلسه محاکمه خواهان قصاص متهم شدند.

 

فرهاد پس از محاکمه به قصاص و به خاطر مشارکت در نزاع به چهار سال حبس و به خاطر شرب خمر به شش ماه حبس تعزیری محکوم شد.

 

 اما بعد از اینکه متهم در یک قدمی چوبه مرگ قرار گرفت توانست با جلب رضایت اولیای دم از قصاص نجات یابد. این متهم در پی رهایی از قصاص بزودی از نظر جنبه عمومی در شعبه هشتم دادگاه کیفری محاکمه خواهد شد.‌

 

  معصومه مرادپور 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------