کلاهبرداری 2 برادر از 110 شهروند کرمانی



 اخبار حوادث,خبرهای حوادث ,حوادث روز

2 بردار که از 110 مالباخته دربازار اهن کرمان دست به کلاهبرداری زده بودند ، شناسایی ودستگیر شدند . 

 سردار عبدالرضا ناظری، فرمانده انتظامی استان کرمان به تشریح جزییات پرونده کلاهبرداری 200 میلیاردریالی پرداخت وگفت: متهمان اصلی پرونده دو برادر ۳۸ و ۲۶ ساله هستند و 110 شاکی دارند.

 

وی افزود: افرادی از بازار آشفته و فضایی که در بعضی از اقلام و موضوعات کاری و مصالح ساختمانی و آهن آلات پیش آمده بود سوءاستفاده کردند و در قالب مغازه آهن فروشی با طرح ریزی و کلاهبرداری از پیش تعیین شده با اغفال بعضی از خریداران آهن در آن شرایط خاص اقدام کردند.

 

وی ادامه داد: شگرد آنها به این صورت بود آهن را زیرقیمت بازار اعلام کرده و وجهی را به صورت پیش پرداخت از افراد می گرفتند و متعهد می شدند در موعد مقرر، آهن آلات تحویل مردم دهند؛ اعتماد مردم را جلب کرده و افراد هم با توجه به روند افزایشی و سیر صعودی آهن آلات، به این واحد صنفی اعتماد می کردند.

 

سردار ناظری با اشاره به اینکه افراد مبالغی به اینها پرداخت و قراردادهایی فی مابین این افراد منعقد می شد و از دسته چک های افراد متوفی و از حساب های بانکی کسانی که ارتباط فامیلی داشتند؛ استفاده می کردند؛ گفت: از اواخر اسفند سال گذشته این موضوع شروع و تا اوایل شهریور تاکنون بیش از 110 نفر شاکی دارند که هر کدام مبالغ متفاوتی از 6 میلیون تا 5 میلیاد تومان پرداخت کردند.

 

وی با تصریح به اینکه بازگشت اموال به مال باختگان باید توسط دستگاه قضایی دستور داده شود؛ بیان کرد: با اقدام اطلاعاتی متوجه شدیم دنبال تهیه گذرنامه با نام مستعار برای خروج از کشور بودند.

 

فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان اظهار داشت: از اوایل شهریور ماه اینها متواری شدند و با طرح دعوا توسط شکات و دستور دادستان و معاون او؛ پرونده در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت و با مراجعه شکات به بنده و دفتر 197 پلیس؛ قبل از هفته ناجا قول دادیم در اسرع وقت نسبت به دستگیری اینها اقدام کنیم.

 

وی ادامه داد: مخفی گاه آنها شناسایی و با اقدامات اطلاعاتی و فنی انجام شد؛ نیابت قضایی گرفتیم و سه چهار استان جنوبی را رصد و سه مرد و یک خانم دستگیر کردیم که یکی از متهمین را در بوشهر موفق شدیم دستگیر کنیم و افراد دیگر باند را احضار کردیم و پرونده در دست بررسی است.

 

فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان به مردم توصیه کرد: فریب اینگونه افراد را نخورند، شگرد اینها این بود بازپرداخت این آهن آلات اغوا کننده بود و زیر قیمت بازار به افراد فروختند و پیشنهادات اغواکننده می دادند که مالباختگان فریب خوردند.

 

وی با تأکید بر اینکه مردم{و مالباختگان} باید از واحدهای مسئول و مغازه های مشابه سئوال کنند که وقتی یک آهن فروشی در کرمان با تسهیلات خاص به مردم می فروشد مردم باید بررسی بیشتری داشته و واحدهای نظارتی بر اصناف هم باید نظارت کنند که آیا{آن آهن فروشی و مشابه آن} با این روند، امکان ادامه حیات در تبادلات اقتصادی را دارد یا خیر زیرا خیلی از افراد وقتی با این شکل به فروش می رسانند آخر به ورشکستگی می افتند.

 

سردار ناظری با افزودن اینکه هم اکنون برنامه ریزی های 110 نفر  مختل شده؛ تصریح کرد: اینگونه افراد نه از چنگال دستگاه قضایی و نه از پلیس چه در ایران باشند یا در خارج از کشور؛ دستگیر و برابر قانون با آنان برخورد می کنند.

 

 اخبار حوادث,خبرهای حوادث ,حوادث روز

 

 اخبار حوادث,خبرهای حوادث ,حوادث روز

 

 اخبار حوادث,خبرهای حوادث ,حوادث روز
 
 

شبستان

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------