دستگیری عاملان تصادف ۵ میلیاردی در یوسف‌آباد



باند چهاره نفره‌ای که اعضای آن با شناسایی افراد حامل پول و طلا اقدام به ایجاد تصادف ساختگی با آنان کرده و اموال همراهشان را به سرقت می‌بردند، دستگیر شدند.

 به گزارش ایسنا، نهم مردادماه امسال فردی به کلانتری ۱۲۵ یوسف آباد مراجعه کرد و گفت: با موتور در حال عبور از خیابان جهان آرا بودم که یک دستگاه سواری پژو با چهار سرنشین با قسمت عقب موتورسیکلتم برخورد کرد و من به زمین پرت شدم اما راننده خودرو مدعی شد که من باعث تصادف شده‌ام و با دیگر سرنشینان شروع به درگیری کردند و بعد هم به سرعت از محل متواری شدند. پس از دور شدن خودرو متوجه شدم که طلاهای همراهم شامل تعدادی سکه و شمش طلا به ارزش پنج میلیارد ریال از من سرقت شده و در واقع این تصادف ساختگی بوده است.

 

با اخذ اظهارات شاکی و ثبت آن در کلانتری، پرونده‌ای در این خصوص تشکیل شده و رسیدگی به موضوع با دستور مقام قضایی در دستور کار کارآگاهان پایگاه سوم آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

 

با قرارگرفتن پرونده در اختیار پلیس آگاهی، کارآگاهان در نخستین گام اقدام به شناسایی پلاک خودروی متهمان کرده و مالک خودرو را شناسایی کردند که در جریان آن مشخص شد مالک خودرو سابقه دار بوده و چندین مرتبه به جرم ارتکاب سرقت دستگیر شده است.

 

در ادامه تحقیقات مخفیگاه این فرد در محله جوادیه تهران نیز شناسایی شد و ماموران در یک عملیات پلیسی این فرد را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند که این فرد در بازجویی‌های انجام شده با پذیرش بزه انتسابی گفت:  نقشه سرقت با ساخت تصادف ساختگی را من کشیدم و به سه نفر از دوستانم پیشنهاد کردم که با من همکاری کنند. در روز حادثه موتورسوار را شناسایی و تعقیب کردیم و در خیابان جهان آرا از پشت به او زدم. او که تعادلش را از دست داده بود، موتور سیکلتش واژگون شد و به زمین افتاد. قبل از اینکه راکب موتور سیکلت فرصت انجام کوچکترین واکنشی را پیدا کند او را مورد ضرب وجرح قرار دادم و طلاهایی را که همراه او بود، سرقت کرده و از محل فرار کردیم اما طلاها دیگر پیش من نیست.

 

در ادامه تحقیقات سه  همدست دیگر متهم نیز شناسایی و در عملیات‌هایی جداگانه دستگیر شدند. این افراد نیز تحت بازجویی قرار گرفته و سرانجام اعتراف کردند که طلاها را زیر قیمت به یک مالخر فروخته‌اند.

 

مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ با تایید این خبر اعلام کرد که برای هر چهار متهم پرونده‌ای تشکیل شده و این افراد برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------