تایید حکم محرومیت دائم یک دندانپزشک خاطی از طبابت



 اخبار حوادث,خبرهای حوادث ,حوادث روز
دادگاه تجدیدنظر برای قصور دندانپزشک اراکی که در شهریورماه سال گذشته "روناک رضایی زاده"را در آستانه تولد سه سالگی به دست مرگ سپرد و در بهمن ماه نیز "امیرعلی ترابی" را به کما برد، به محرومیت دائم از طبابت محکوم کرد .

  در خصوص پرونده اول که مربوط به "روناک" بود، رأی به پنج سال محرومیت از طبابت برای دندانپزشک خاطی صادر شد.

 

در خصوص پرونده "امیرعلی" نیز دادیاری و دادستانی اقدام به صدور رأی مبنی بر محرومیت مادام‌العمر دندانپزشک از طبابت کردند و پس از صدور کیفرخواست در هیأت بدوی انتظامی پزشکی قانونی، حکم مربوطه صادر و طی آن پزشک معالج به محرومیت دائم از اشتغال به حرفه‌های پزشکی و وابسته در تمام کشور محکوم شد.

 

این رأی به‌عنوان شدیدترین حکم از سوی نظام پزشکی استان در مرحله بدوی صادر شد و ظرف مدت ۲۰ روز پس از ابلاغ، قابل تجدیدنظر در هیئت تجدید نظر انتظامی نظام پزشکی استان بود.

 

از آنجاکه شاکی و متشاکی پرونده طبق قانون حق اعتراض دارند، لذا طرفین پرونده در مهلت قانونی اقدام به تجدیدنظرخواهی کردند و پس از بررسی مجدد و استماع اظهارات طرفین دعوی و دفاعیاتی که متشاکی پرونده داشت، کار به صدور حکم نهایی در مرحله تجدیدنظر کشیده شد.

 

در رای صادره در مرحله تجدید نظر، دندانپزشک خاطی به محرومیت یکساله از طبابت برای بزرگسالان(افراد بالای 14 سال) و محرومیت مادام‌العمر از طبابت برای اطفال(افراد زیر 14 سال) محکوم شده است.

 

رأی دادگاه تجدید نظر نظام پزشکی استان مرکزی در خصوص پرونده "امیرعلی ترابی" به شرح ذیل است:

 

"در خصوص تجدیدنظرخواهی دکتر "س م" با وکالت آقای محمد طالبی و خانم مهدیه جعفری نسبت به دادنامه بدوی که به موجب آن در خصوص شکایت آقای غلام ترابی علیه نامبرده دایر بر قصور در درمان با توجه به تحقیقات به عمل آمده از طرفین ملاحظه مدارک و سوابق مربوط به نظریه کارشناسان منتخب نظریه کتبی عضو محقق کیفرخواست صادره از ناحیه دادسرای انتظامی نظام پزشکی شهرستان اراک تخلف نامبرده را محرز دانسته و نامبرده را  به محرومیت دائم از اشتغال به حرفه‌های پزشکی و وابسته در سراسر کشور محکوم کرد.

 

همچنین در خصوص پرونده "روناک رضایی زاده" نیز به شرح ذیل رای صادر شده است.

 

"در خصوص تجدیدنظرخواهی دکتر "س م" با وکالت مهدیه جعفری و تجدیدنظرخواهی امین رضایی‌زاده نسبت به دادنامه بدوی  در خصوص شکایت آقای امین رضایی‌زاده علیه نامبرده، دایر و قصور در درمان، با توجه به تحقیقات به عمل آمده است از طرفین، ملاحظه مدارک و سوابق مربوط، نظریه کارشناسان منتخب، نظریه کتبی عضو محقق، کیفرخواست صادره از ناحیه دادسرای انتظامی نظام پزشکی شهرستان اراک، تخلف نامبرده را محرز دانسته و نامبرده را به ۵ سال محرومیت از اشتغال به حرفه‌های پزشکی و وابسته در سراسر کشور محکوم کرد.

 

 ایسنا 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------