شبیخون پلیس به «لانه های سیاه!»



رئیس پلیس مشهد از عملیات گسترده شناسایی پاتوق خلافکاران خبر داد؛در پی آغاز عملیات گسترده پلیس مشهد برای شناسایی پاتوق های خلافکاران، 15 تبهکار خطرناک در حال قماربازی و استعمال مواد مخدر دستگیر شدند که از آنان مقادیر زیادی لوازم سرقتی نیز کشف و ضبط شد.  

رئیس پلیس مشهد روز گذشته در گفت وگوی با خراسان با تاکید بر ادامه عملیات‌های اطلاعاتی برای مبارزه با سرقت گفت: از حدود یک ماه قبل و در راستای مبارزه با جرایمی که موجب نارضایتی شهروندان می شود، پیشگیری از سرقت های خرد که در صدر جرایم مشهد قرار دارد، در دستور کار پلیس مشهد قرار گرفت. سرهنگ عباس صارمی ساداتی افزود: به همین منظور رصدهای اطلاعاتی غیرمحسوس در حوزه های انتظامی مشهد برای شناسایی پاتوق خلافکاران آغاز شد چرا که بررسی های دقیق پلیسی نشان می داد بسیاری از نقشه های جرایم خشن از پاتوق های دزدان و تبهکاران پای بساط مواد مخدر سرچشمه می گیرد بنابراین «لانه های سیاه» زیر ذره بین پلیس قرار گرفت و گروه های تخصصی از اطلاعات کلانتری ها مامور شناسایی این گونه پاتوق ها در حوزه های استحفاظی خود شدند.

 

فرمانده انتظامی مشهد خاطرنشان کرد: در اولین مرحله از این عملیات نیروهای زبده اطلاعات کلانتری میرزاکوچک خان مشهد با فرماندهی و نظارت مستقیم سرهنگ باقی زاده حکاک (رئیس کلانتری) وارد عمل شدند و به تحقیق در این باره پرداختند.

 

سرهنگ صارمی ساداتی تصریح کرد: شناسایی این «لانه های سیاه» از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود چرا که بسیاری از مجرمان خطرناک و فراری نیز در این گونه مکان ها تردد می کردند بنابراین گروه های تخصصی پلیس با استفاده از اطلاعات مردمی و به کارگیری منابع و مخبران محلی در اولین مرحله از اجرای این طرح به سرنخ هایی دست یافتند که نشان می داد منزل مسکونی ویلایی در منطقه بولوار چمن مشهد به محل رفت و آمد خلافکاران و دزدان و قماربازان حرفه ای تبدیل شده است به طوری که اهالی محل از این وضعیت بسیار ناراضی و در رنج بودند. از سوی دیگر نیز کسی جرئت شکایت از تبهکاران خطرناک را نداشت. این مقام مسئول در نیروی انتظامی اضافه کرد: این گونه بود که گروه ویژه اطلاعات کلانتری میرزاکوچک خان به سرپرستی سرگرد کسروی (رئیس دایره اطلاعات) به بررسی های غیرمحسوس پرداختند و برای چند روز مکان تردد خلافکاران را زیر نظر گرفتند.

 

آنان پس از اطمینان از گزارش های دریافتی و با حمایت های قضایی از سوی قاضی سیدجواد حسینی (معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) و همچنین صدور دستورات محرمانه ای از سوی قاضی دشتی (جانشین مجتمع قضایی انقلاب اسلامی مشهد) وارد «لانه سیاه» شدند و در یک عملیات غافلگیرانه 15 تن از خلافکاران حرفه ای را که دایره وار در اطراف بساط قمار و مواد مخدر نشسته بودند، زمین گیر کردند.سرهنگ عباس صارمی ساداتی تاکید کرد: در این عملیات و در بازرسی از این «لانه سیاه» بیش از شش میلیون تومان وجه نقد که 500 هزار تومان آن در وسط «دایره نشینان قمارباز» قرار داشت به همراه 15 دستگاه گوشی تلفن، یک دستگاه کارت خوان، مقادیری مواد مخدر صنعتی و سنتی و همچنین چندین کیف زنانه خالی، قطعات سرقتی خودرو و ... کشف و ضبط شد.

 

مقام ارشد انتظامی مشهد بااشاره به این که حدود پنج نفر از افراد دستگیر شده از قاچاقچیان حرفه ای و سابقه دار محلات دیگر مشهد بودند، تصریح کرد: چندین دستگاه ضبط و پخش و اموال دیگر سرقتی نشان می داد که برخی از سارقان دستگیر شده در پاتوق خلافکاران، در سرقت های قطعات خودرو، کیف زنی و زورگیری گوشی تلفن نقش دارند چرا که به محض انتقال متهمان به مقر انتظامی، یکی از مال باختگان با تلفن همراه کشف شده از سارقان تماس گرفت و خود را به عنوان مالک گوشی معرفی کرد. او گفت: چند ساعت قبل تلفن همراهم را در یکی از مراکز اقامتی مشهد به شارژ زده بودم که ناگهان متوجه سرقت شدم!!

 

سرهنگ صارمی یادآور شد: بررسی های مقدماتی حاکی از آن است که پلیس به یکی از لانه های مهم خلافکاری در مشهد شبیخون زده است و تحقیقات در این باره همچنان با دستورات ویژه قضایی ادامه دارد. وی تصریح کرد: وجود «کارت خوان»  در لانه دزدان و خلافکاران نیز بیانگر آن بود که آن ها هنگام قماربازی یا فروش اموال سرقتی به یکدیگر وجوه آن را به صورت نقدی کارت به کارت می کردند که در این زمینه علاوه بر آلات و ادوات استعمال مواد مخدر، لوازم انواع قماربازی مانند پاسور، تاس، سه شیر و ... کشف شده است .

 

وی در پایان گفت: برخی از افراد حرفه ای دستگیر شده از تبهکاران معروف مناطق شهرک شهید رجایی، بولوار هدایت، مهریز و ... هستند که پلیس هنوز در حال بررسی جرایم احتمالی دیگر آنان است.

 اخبار حوادث,خبرهای حوادث ,حوادث روز

 

 اخبار حوادث,خبرهای حوادث ,حوادث روز

 

خراسان /سجادپور 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------