کلاهبرداری میلیاردی از 140 شاکی



زنی که با عنوان فروش خودروی اقساطی از 140 شهروند 35 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد.

 به گزارش شرق، اواخر تابستان سال جاری شکایتی با موضوع كلاهبرداری از طریق فروش خودروی اقساطی از مرجع قضائی به منظور رسیدگی تخصصی به اداره چهاردهم پلیس آگاهی ارجاع و مشخص شد تمام مال‌باختگان از طریق یک سایت اینترنتی با شرکت صوری آشنا شده و فریب خورده‌اند.

 

با توجه به تعداد بالای شاکیان، رسیدگی به پرونده و دستگیری متهم در دستور كار تیم تخصصی كارآگاهان قرار گرفت و كارآگاهان با تحقیقات میدانی و پایش‌های اطلاعاتی موفق شدند به هویت متهم دست یابند و مخفیگاه او را شناسایی کنند و این زن 35 ساله را كه سیما نام دارد، دستگیر کنند و به اداره چهاردهم پلیس آگاهی انتقال دهند. سیما که مدیرعامل شرکت بود، پس از انتقال به پلیس آگاهی مورد بازجویی قرار گرفت و مشخص شد متهم حدود یک سال پیش نیز به همین جرم در زندان بوده است.

 

سیما در اعترافاتش گفت: كار ما به این صورت بود كه از طریق درج آگهی در سایت‌های اینترنتی افراد را با وعده فروش فوری خودروی اقساطی فریب می‌دادیم و اعتماد مشتریان را جلب و پول آنها را دریافت می‌کردیم. متهم درباره نحوه دریافت و استفاده از پول مال‌باختگان گفت: پس از اخذ مبالغی از 20 میلیون تا 50 میلیون تومان، زمانی را برای تحویل خودرو اعلام می‌کردیم و وقتی زمان تحویل فرامی‌رسید، به بهانه‌های مختلف مدام كار را به تعویق می‌انداختیم تا اینکه مبالغ دریافتی از مال‌باختگان به بالغ بر 10 میلیارد ریال رسید و پس از آن شرکت را تخلیه كردیم.

 

سرهنگ كارآگاه جهانگیر تقی‌پور، معاون مبارزه با جعل و كلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت، با تأیید این خبر گفت: مبلغ كلاهبرداری متهم دستگیرشده بالغ بر 35 میلیارد ریال است و تاكنون 140 نفر از شاکیان شناسایی شده‌اند. متهم برای انجام تحقیقات تكمیلی با دستور بازپرس پرونده در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی پایتخت قرار دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------