دستگیری عامل آتش سوزی ۵۰ هکتار جنگل در کرمان



فرمانده انتظامی شهرستان بم از دستگیری عامل آتش سوزی ۵۰ هکتار از جنگل های بنه بخش «دهبکری» که  چند روز  قبل دچار آتش سوزی وسیعی شده بود، خبر داد.

به گزارش خراسان، سرهنگ «نجفی» گفت: ماموران پاسگاه انتظامی دهبکری در پی دریافت  خبری مبنی بر آتش سوزی قسمتی از بافت جنگلی «بیدون» بلافاصله برای جلوگیری از خسارت بیشتر در محل حاضر شدند و به بررسی موضوع پرداختند.

 

وی افزود: این آتش سوزی که از ساعت 14:30 روز جمعه مورخ 16 خرداد در محل بیدون بخش دهبکری شعله ور شده و با فرا گرفتن بیش از 90 هکتار از اراضی ملی و جنگل های بنه ادامه یافته بود، با تلاش های مردمی و همچنین دستگاه های خدمات رسان و آتش نشانان، اداره کل منابع طبیعی و همکاری ماموران انتظامی شهرستان های بم و جیرفت حدود ساعت 20 همان روز کنترل و خاموش شد.

 

این  مسئول انتظامی با اشاره به این که عامل آتش سوزی در تحقیقات اولیه شناسایی و دستگیر شد، تصریح کرد: تحقیقات پلیس حکایت از این داشت که  فرد خاطی برای گردش و تفریح  به این منطقه سفر کرده اما پس از آتش افروختن، قادر به مهار آن نبوده و با گسترش آتش در مراتع خشک، وسعت آن افزایش یافته است. بنابراین گزارش، طی چندروز گذشته، آتش ۵۰ هکتار از مراتع و جنگل های بم و ۲۰۰ نفر نخل را در ریگان خاکستر کرد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------