کلاهبرداری میلیاردی مادر و دختر از افراد خیّر



یکم اردیبهشت ماه ‌سال‌جاری خانمی با مراجعه به دادسرای ناحیه 4 تهران از یک کلاهبردار شکایت کرد. بلافاصله پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری تشکیل و پرونده به دستور بازپرس شعبه دوم دادسرا برای رسیدگی تخصصی به پایگاه چهارم پلیس آگاهی ارجاع شد.

شاکی با حضور در پایگاه چهارم درباره جزئیات این کلاهبرداری گفت: «سال 94 با زنی به نام نسرین چهل‌وهشت ساله در موسسه خیریه آشنا شدم و برای سرمایه‌گذاری مبلغ یک‌میلیارد ریال به او دادم. او هم برای تضمین چک و سفته داد که پس از اجرانشدن مفاد قرارداد فهمیدم از من کلاهبرداری شده است. با مراجعه به خانه نسرین متوجه شدم شاکیان دیگری نیز حضور داشتند و متهم از آنها هم کلاهبرداری کرده است.»

 

با تحقیقات پلیسی مشخص شد نسرین به همراه دخترش به نام افسانه از شهروندان کلاهبرداری کرده‌اند که با بررسی سوابق کیفری متهمان مشخص شد هر دو متهم از مجرمان سابقه‌دار در زمینه کلاهبرداری و صدور چک بلامحل هستند. در شاخه دیگری از تحقیقات انجام‌شده مشخص شد زن جوان با همکاری یکی از دخترانش و با هویت‌های جعلی از افرادی که به‌عنوان خیر در مجالس حضور دارند، کلاهبرداری و پول‌های حاصل از کلاهبرداری را به دلار تبدیل می‌کند و برای دختر دیگرش به نام آذر که در اروپا حضور دارد، ارسال می‌کند.

 

مخفیگاه هر دو متهم شناسایی شد و با هماهنگی‌های قضائی هر دو متهم در عملیاتی پلیسی روز بیست‌وهفتم اردیبهشت دستگیر شدند و در بازرسی از مخفیگاه آنها تعداد زیادی فاکتور خرید، کارت ویزیت، سیم کارت و گوشی کشف شد.

 

سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت با اعلام این خبر گفت: «هر دو متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی به جرم ارتکابی با هویت‌های جعلی اعتراف کردند و با دستور بازپرس پرونده با صدور قرار تامین قانونی روانه زندان شدند. درحال حاضر نیز تحقیقات برای شناسایی سایر شاکیان همچنان ادامه دارد.»

 

 

شهروند 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------