نقشه دزدان حرفه‌ای برای سرقت گاوصندوق میلیاردی



اعضای باند پنج‌نفره سارقان منزل که 10 میلیارد ریال اموال فردی را سرقت کرده بودند، دستگیر شدند.

به گزارش  شرق، اوایل بهمن سال گذشته پرونده‌ای با موضوع سرقت منزل در کلانتری 161 ابوذر تشکیل و با دستور مقام قضائی برای رسیدگی تخصصی به پایگاه هشتم پلیس آگاهی ارجاع شد. 

 

شاکی با حضور در پلیس آگاهی گفت: سوم بهمن برای رفتن به محل کار منزل خود را در خیابان فلاح ترک کردم و ساعت هفت بعدازظهر پس از بازگشت متوجه شدم سارق یا سارقان از طریق تخریب درِ ورودی وارد منزل شده و گاوصندوق حاوی طلاجات و دلار به ارزش 10 میلیارد ریال را به سرقت برده‌اند. کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت منزل برای بررسی‌های مقدماتی راهی محل سرقت شدند و دریافتند یکی از همسایگان، سارقان را که تعداد آنها پنج نفر بوده، مشاهده کرده است‌ و آنها این شاهد را با سلاح سرد تهدید کرده‌اند.

 

در ادامه مشخص شد سارقان با انتقال گاوصندوق به داخل یک دستگاه خودروی 405 که پلاک آن کاملا مخدوش و ناخوانا بود، از صحنه سرقت گریختند. سرنخ‌های صحنه سرقت و یافته‌های کارآگاهان حاکی از آن بود یکی از بستگان مال‌باخته به نام وحید در سرقت نقش دارد. وحید برای اثبات فرضیه و انجام تحقیقات پلیسی پس از هماهنگی با مقام قضائی در اواخر تیر سال جاری احضار شد و وقتی تحت بازجویی قرار گرفت، به مشارکت در سرقت اقرار کرد.

 

وحید گفت: از نگهداری طلاجات و دلار در منزل مال‌باخته مطلع بودم، به همین ‌دلیل برای انجام سرقت وسوسه شدم و نقشه کشیدم. از طرفی می‌دانستم در زمان سرقت مال‌باخته و اعضای خانواده حضور ندارند. با هماهنگی برادرم به نام حمید و سه نفر دیگر به نام‌های اصغر، رسول و سیامک که از سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار ساکن در اسلامشهر هستند، سرقت از منزل مال‌باخته را انجام دادیم. ما پس از انتقال گاوصندوق به بیابان‌های اطراف اسلامشهر و تخریب آن، پول و طلاجات را بین خودمان تقسیم کردیم. ما تصور می‌کردیم ردی از خودمان به‌جا نگذاشته‌ایم و دستگیر نخواهیم شد. با توجه به اعتراف متهم بلافاصله در همان روز با هماهنگی مقام قضائی کارآگاهان به شهرستان اسلامشهر اعزام شدند و حمید را دستگیر و یک دستگاه خودروی 206 تحت تصرف او را که از محل فروش اموال مسروقه خریداری شده بود، توقیف کردند. 

 

در ادامه اقدامات پلیسی سه متهم متواری در شهرستان اسلامشهر شناسایی شدند و درحالی‌که قصد درگیری با مأموران و فرار داشتند، با شلیک تیر هوایی به دام افتادند و یک دستگاه خودروی برلیانس خریداری‌شده از محل فروش اموال مسروقه نیز از رسول کشف و توقیف شد. سرهنگ کارآگاه علی عزیزخانی، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: شناسایی مال‌خران و جرائم مشابه متهمان در دستور کار قرار دارد و متهمان با دستور قضائی در اختیار این پایگاه هستند.

  

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------