حکم قصاص به جرم کشتن مرد بدهکار



مرد جوان که متهم است بدهکار خود را در یک تصادف عمدی به قتل رسانده است، در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه و به قصاص و حبس محکوم شد.

به گزارش شرق، متهم که مرد جوانی است، قتل را انکار کرد و مدعی شد متوجه نشده ماشین او با مرد بدهکار برخورد کرده است؛ اما قضات براساس مدارک موجود در پرونده و دیگر شواهد او را به قصاص و به اتهام آدم‌ربایی به حبس محکوم کردند.

 

بر‌اساس محتویات پرونده حدود دو سال قبل خبر قتل مردی در ورامین به پلیس اعلام شد. نخستین بررسی‌ها نشان می‌داد سیاوش، مقتول، با مردی به ‌نام ماهان که صاحب یک کارگاه تولیدی است، اختلاف حساب 60 میلیون‌تومانی داشته و ماهان پس از ربودن او با همدستی دوستانش او را به کارگاه خود برده و حبس کرده بود؛ اما سیاوش پس از کتک‌زدن یکی از متهمان موفق به فرار از اسارتگاهش شد. دقایقی بعد ماهان وقتی متوجه این موضوع شد، با خودروی پرایدش او را تعقیب کرد و زیر گرفت. در این حادثه سیاوش کشته شد و ماهان و همدستانش دستگیر شدند.

 

در جلسه رسیدگی به این پرونده متهم و همدستانش در شعبه دوم دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه ایستادند. در ابتدای جلسه دادگاه پدر و مادر مقتول از طرف خود و نوه صغیرشان برای متهم ردیف اول پرونده درخواست قصاص کردند، اما وقتی متهم در جایگاه ایستاد، منکر اتهاماتش شد و گفت: من یک کارگاه تولیدی داشتم و سیاوش هم از من خرید می‌کرد تا اینکه حدود 60 میلیون تومان به من بدهکار شد و هرچه می‌گفتم پولم را بده، توجهی نمی‌کرد.

 

روز حادثه من در خانه بودم که یکی از همسایه‌های کارگاه تماس گرفت و گفت سیاوش به کارگاه آمده و یکی از کارگران به‌ نام کیوان را کتک زده است. من هم به کارگاه رفتم و دیدم حال آن کارگر خیلی بد است. کیوان از من خواست که او را به بیمارستان برسانم. وقتی او را سوار خودرو کردم تا به خانه ببرم و دفترچه بیمه‌اش را بردارد و به بیمارستان برویم، ناگهان کنار جاده چشمم به سیاوش افتاد. خودرو را با عجله نگه داشتم و می‌خواستم دنده‌عقب بگیرم تا او را سوار کنم که ناگهان خودرویم به سیاوش خورد و او هم روی خاکی کنار جاده پرت شد. من که خیلی ترسیده بودم، فرار کردم. من قصدی در این تصادف نداشتم و عمدی در کار نبود. الان هم گزارش کارشناس راهنمایی‌و‌رانندگی را که گفته من به‌عمد با سیاوش برخورد کرده‌ام، قبول ندارم.

در ادامه متهمان دیگر پرونده نیز به دفاع از خود پرداختند و همگی ادعای آدم‌ربایی و قتل را منکر شدند.

 

به‌این‌ترتیب در پایان جلسه قضات برای تصمیم‌گیری در این پرونده وارد شور شدند و در‌نهایت متهم ردیف اول را به خاطر قتل عمدی به قصاص و به خاطر آدم‌ربایی به 10 سال زندان محکوم کردند. متهم ردیف دوم به 10 سال زندان، متهم ردیف سوم به خاطر معاونت در آدم‌ربایی به پنج سال زندان و متهم ردیف چهارم نیز به‌دلیل تخریب عمدی خودروی قربانی به سه سال زندان محکوم شد، اما متهمان به حکم صادره اعتراض کردند. با درخواست فرجام‌خواهی، پرونده برای رسیدگی درباره اعتراض متهمان به دیوان عالی کشور فرستاده شد. قرار است قضات عالی‌رتبه بار دیگر به بررسی پرونده بپردازند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------