سرنوشت تلخ برای یکی از دزدانی که دومیلیاردتومان طلا و دلار مدیر یکی از شبکه های سیما را سرقت کرد



دو هفته قبل مدیر یکی از شبکه‌های تلویزیونی ایران به پلیس زنگ زد و از سرقت خانه پدرش خبر داد.

 به گزارش ایران؛او گفت: من و پدر و مادرم و چند نفر از اعضای خانواده‌ام همگی در یک ساختمان زندگی می‌کنیم. امشب پدر و مادرم به میهمانی رفته بودند و من داخل خانه بودم که ناگهان از طبقه پایین صدایی شنیدم؛ چون پدر و مادرم خانه نبودند، با شنیدن صدا فوراً خودم را به طبقه پایین که محل سکونتشان بود رساندم اما با صحنه عجیبی مواجه شدم، در خانه شکسته بود و با ورود به خانه با بهم ریختگی و سرقت طلاها و دلارهای آنها مواجه شدم. با عجله خودم را به خیابان رساندم که متوجه شدم سه مرد در حال فرار هستند. آنها سوار خودروی پژویی شده و من هم چند لحظه‌ای آنها را با پای پیاده تعقیب کردم اما موفق نشدم. من طلاها و دلارهایم را در خانه پدر ی‌ام نگه می‌داشتم سارقان بیش از دو میلیارد تومان سرقت کرده‌اند.

 

با شکایت مدیر تلویزیونی، تحقیقات از سوی مأموران پایگاه یکم پلیس پایتخت آغاز شد. در بررسی‌های اولیه کاراگاهان به سراغ دوربین‌های مداربسته اطراف محل سرقت رفته و موفق شدند شماره پلاک خودروی پژو را به‌دست آورند. شماره پلاکی که نه تنها مالکش بلکه اعضای باند سرقت از منازل شمال پایتخت را به دام انداخت. سروش مرد سابقه‌داری بود که چندین بار به زندان افتاده بود و تاریخ آزادی اش نشان می‌داد که مدت کمی است که از زندان آزاد شده است.

 

با هماهنگی بازپرس شعبه هفتم دادسرای ویژه سرقت، مأموران به سراغ سروش رفته و مرد سابقه دار را دستگیر کردند.

 

سروش که راه را برای کتمان و انکار سرقت‌ها بی‌فایده می‌دید، به سرقت‌های سریالی با همدستی ۷ متهم دیگر اعتراف کرد و گفت: با اعضای باند در زندان آشنا شدم و در همان زندان هم بود که تصمیم گرفتیم بعد از آزادی سرقت از منازل را انجام دهیم. من و همدستانم شبانه به سراغ خانه‌های شمال تهران می‌رفتیم. خانه‌هایی را که چراغ هایشان خاموش بودند ، انتخاب می‌کردیم و زنگشان را می‌زدیم. اگر کسی در را باز نمی‌کرد به شیوه توپی‌زنی وارد خانه‌ها شده و سرقت را انجام می‌دادیم. سردسته ما شاهرخ است اما گاهی اوقات بدون اینکه به شاهرخ حرفی بزنیم من و دو نفر از اعضای باند که پدر و پسر هستند باهم به دزدی می‌رفتیم و وسایل سرقتی را تقسیم بر سه می‌کردیم.

او ادامه داد: شبی هم که از خانه مدیر یکی از شبکه‌های تلویزیونی سرقت کردیم با همان پدر و پسر سه نفری برای سرقت رفتیم. البته من اصلاً نمی‌دانستم که خانه محل سرقت خانه یک مدیر تلویزیونی است.

 

فرار مرگبار

به‌دنبال اعتراف مرد سابقه دار تحقیقات برای بازداشت اعضای باند ادامه یافت؛ زمانی که مأموران برای دستگیری پدر و پسر سارق وارد عمل شدند، آنها سعی کردند که از طریق پشت بام خانه فرار کنند. در این فرار مأموران پدر را بازداشت کردند اما پسر جوان حین فرار از دست مأموران تعادلش را از دست داد و به پایین افتاد و این سقوط مرگ پسر جوان را رقم زد.بررسی‌ها نشان می‌دهد که متهمان تا کنون ۱۰ سرقت منزل در پرونده خود دارند و بررسی‌ها برای شناسایی شاکی‌ها ادامه دارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------