متهم به قتل در دادگاه: اگر نمی‌کشتم، کشته می‌شدم



 اخبار حوادث,خبرهای حوادث ,حوادث روز
اوایل تابستان سال ۹۸ به دنبال کشف جسد مردی ناشناس در منطقه پردیس مأموران برای بررسی صحنه جرم راهی محل شدند نخستین بررسی‌ها نشان می‌داد که وی بر اثر پارگی شاهرگ گردنش کشته شده است.

 به گزارش ایران؛  پس از آن جسد با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد و پلیس تحقیقاتش را برای شناسایی عامل قتل ادامه داد. یک روز بعد از این ماجرا مرد و زن سالخورده‌ای به پلیس آگاهی رفتند و اعلام کردند که پسر ۳۰ ساله‌شان به نام خسرو ناپدید شده است.

 

مشخصات خسرو با جسد مرد ناشناس مطابقت داشت. به این ترتیب آن‌ها به سردخانه پزشکی قانونی رفتند و جسد پسرشان را شناسایی کردند. در بررسی‌ها روشن شد مقتول به مواد مخدر اعتیاد داشت و با افراد خلافکار در ارتباط بوده است. این موضوع سرنخی شد تا مأموران به سراغ افرادی که با او در ارتباط بودند رفته و آن‌ها را بازداشت کنند. ولی بررسی فهرست مکالمات تلفنی قربانی، نشان داد که او با شخصی به نام مهدی بیشتر در ارتباط بوده که مأموران برای بازجویی او را بازداشت کردند.

  

نقض حکم قصاص

مهدی پس از دستگیری مدعی شد که در دفاع از خودش ناچار به قتل شده است. متهم خرداد سال جاری محاکمه و به قصاص محکوم شد، اما با اعتراض او به حکم صادره، پرونده در دیوان عالی کشور تحت رسیدگی قرار گرفت و با طرح ایراداتی، چون ادعای متهم مبنی بر دفاع مشروع حکم شکسته شد. به این ترتیب مهدی بار دیگر در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد. در ابتدای این جلسه پدر و مادر قربانی درخواست قصاص را مطرح کردند و سپس متهم گفت: من و خسرو هر دو معتاد بودیم و مدتی بود که بر سر خرید و فروش مواد مخدر با هم اختلاف و درگیری داشتیم.

 

آخرین بار در حاشیه پردیس با هم قرار گذاشتیم تا اختلافمان را حل کنیم. اما خسرو به یکباره با گرزی که همراه داشت به من حمله کرد و من هم از ترس جانم خواستم فرار کنم که او دنبالم دوید و راهم را سد کرد به همین خاطر و برای دفاع از خودم چاقو کشیدم، اما نمی‌دانم چطور شد که چاقو ناخواسته به گردن او خورد و بعد از آن هم از ترس فرار کردم. باور کنید اگر او را نزده بودم او من را می‌کشت. پس از اظهارات متهم قضات برای صدور رأی وارد شور شدند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------