کلاهبرداری 5‌ میلیاردی با فروش یک خانه به 4 نفر



فردی که با جعل سند، خانه‌ای را به چهار خریدار فروخته و بیش از پنج میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش شرق؛دوازدهم آبان‌ماه مأموران گشت کلانتری 147 گلبرگ از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 در جریان درگیری در بنگاه معاملات املاکی قرار گرفتند و برای بررسی موضوع به نشانی اعلامی اعزام شدند.

 

در این مرحله مشخص شد درگیری بین خریدار و فروشنده یک ملک است. با انتقال هر دو طرف معامله به کلانتری خریدار که بهرام نام دارد، مدعی بود فروشنده به نام خسرو قصد داشت خانه‌ای را به ارزش 17 میلیارد و 600 میلیون ریال با مدرک جعلی به وی بفروشد و زمانی‌که او متوجه جعلی‌بودن مدارک شده، تقاضای فسخ معامله را کرد اما خسرو از پرداخت بیعانه امتناع کرد و ماجرا به دعوا و درگیری ختم شد.

 

 پس از تحقیقات مقدماتی پرونده به دادسرای ناحیه 8 ارسال و سپس با دستور قضائی برای بررسی‌های تخصصی به پایگاه چهارم پلیس آگاهی ارجاع شد. در گام اول از تحقیقات پلیسی مجددا شاکی مورد تحقیق قرار گرفت و اظهار کرد: نهم آبان‌ماه با معرفی بنگاه معاملات املاکی خانه‌ای را بازدید کردم و موردپسند واقع شد.

 

همان روز در بنگاه املاک مبلغ 60 میلیون ریال بیعانه به شماره کارت فروشنده واریز کردم و قرار شد فردای آن روز با تنظیم مبایعه‌نامه به کارت فروشنده 10 میلیارد ریال پرداخت کنم. سپس سند ملک را دریافت کردم. پس از گذشت مدتی و بررسی سند، متوجه شدم سند جعلی است. به بهانه‌ای فروشنده را به مشاور املاک دعوت و تقاضای فسخ معامله و عودت پول واریزی را کردم که فروشنده امتناع کرد. متهم در بازجویی‌های پلیس به جرمش اعتراف کرد و گفت با تنظیم و تهیه سند جعلی علاوه‌بر شاکی تا‌کنون این ملک را چهار مرتبه در بنگاه‌های مختلف فروخته است. 

 

سرهنگ کارآگاه سعید مجیدی، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اشاره به اینکه شناسایی سایر مال‌باختگان در دستور کار قرار دارد، گفت: کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری‌شده را بیش از 50 میلیارد ریال برآورد کرده‌اند. سرهنگ مجیدی گفت: متهم با دستور مقام قضائی با صدور قرار تأمین مناسب برای تحمل کیفر روانه  زندان شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------