کلاهبرداری بزرگ از خریداران خودرو



سه عضو یک باند که با وعده فروش اقساطی خودرو از 50 نفر کلاهبرداری کرده‌اند، دستگیر شدند. در همین حال یک کلاهبردار دیگر که خودش را تاجر معرفی کرده و طعمه‌اش را فریب داده بود، به دام افتاد. 

به گزارش شرق؛ اواخر مردادماه تعدادی از خریداران خودرو به پلیس آگاهی تهران مراجعه و اظهار کردند مدیرعامل دفتر نمایندگی یکی از شرکت‌های خودروسازی با انتشار آگهی در سایت‌ها و فضای مجازی به بهانه فروش ویژه خودرو با شرایط استثنائی مبالغی از آنان کلاهبرداری کرده است.

 

تیمی از کارآگاهان مبارزه با جعل و كلاهبرداری پایگاه هشتم پلیس آگاهی با دریافت این پرونده‌ها بررسی موضوع را برعهده گرفتند و موفق شدند در تحقیقات پلیسی، سه متهم اصلی را شناسایی کنند.

 

کارآگاهان در گام بعدی از تحقیقات پلیسی، موفق شدند مخفیگاه متهمان را شناسایی و با هماهنگی‌های پلیسی هر سه متهم را در عملیاتی هم‌زمان و منسجم دستگیر و برای بررسی‌های تکمیلی به پلیس آگاهی منتقل کنند. متهمان در بازجویی‌های پلیسی به جرائم خود اعتراف کردند. سرکرده متهمان به نام یاشار اقرار کرد: با کمک همدستانم ابتدا دفتری در یکی از محله‌های مرکزی تهران اجاره کردیم و با تبلیغات گسترده و وعده فروش اقساطی و لیزینگ خودرو با شرایط استثنائی افرادی از شهرهای مختلف از قبیل تهران، بندرعباس، كرمانشاه، خرم‌آباد، سمنان، تبریز، ساری و... به دفتر ما مراجعه کردند و با پرداخت بخشی از مبلغ قرارداد در صف انتظار تحویل خودرو قرار گرفتند. پس از اینکه پول‌های متقاضیان به حد درخور‌توجه نیم‌میلیارد ریال رسید دفتر را تخلیه کردیم و متواری شدیم.

 

تحقیقات پلیسی برای شناسایی سایر جرائم احتمالی متهمان انجام شد و کارآگاهان موفق شدند مال‌باختگان را در سایر استان‌ها شناسایی کنند.

 

سرهنگ کارآگاه علی عزیزخانی، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه تاکنون 50 نفر از مال‌باختگان شناسایی شده‌اند، افزود: هر سه متهم با قرار مجرمیت صادره از سوی مرجع قضائی روانه زندان شدند. در پرونده دوم فردی که با ادعای تجارت بین‌المللی از یک تاجر کفش کلاهبرداری کرده بود، به دام افتاد. شخصی با دردست‌داشتن دستور قضائی مبنی بر شناسایی متهم به پلیس فتای تهران مراجعه و عنوان کرد با شخصی که مدعی بود تاجر بین‌المللی است از طریق شبکه اجتماعی واتس‌اپ آشنا شده و آن شخص مبلغ 750 میلیون ریال از وی کلاهبرداری کرده است.

 

شاکی توضیح داد: در شبکه اجتماعی واتس‌اپ با شخصی که خود را از تاجران بنام معرفی کرده بود، آشنا شدم و با توجه به اعتمادی که به این فرد پیدا کرده بودم، قرار شد درخصوص خرید و فروش کفش به ‌صورت عمده و تجارت بین‌المللی با یکدیگر همکاری کنیم. من مبلغ 750 میلیون ریال وجه نقد به حسابی که او اعلام کرده بود، واریز کردم؛ اما پس از واریز وجه دیگر پاسخی از سوی آن شخص دریافت نکردم.

 

با اینکه مجرم با زیرکی تمام از طریق حساب بانکی یک شاگرد کفاشی در یکی از استان‌های غربی کشور، مبلغ را به ‌صورت نقدی دریافت کرده بود تا پلیس شاگرد کارگاه کفاشی را متهم ردیف اول پرونده بداند، سرانجام رد پای کلاهبردار در فضای مجازی شناسایی و او با هماهنگی قضائی در مخفیگاهش در یکی از شهرهای حاشیه‌ای تهران دستگیر شد.

 

سرهنگ داود معظمی‌گودرزی، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات درباره این پرونده گفت: متهم پس از انتقال به پلیس فتا به جرم ارتکابی خود اعتراف و اظهار کرد با این روش از افراد زیادی سرقت کرده است و اکنون بررسی‌های پلیسی برای کشف سایر جرائم در دستور کار قرار دارد. این مقام انتظامی به کاربران فضای مجازی توصیه کرد: در صورت دریافت یا ارائه خدمات در فضای مجازی حتما از هویت و موقعیت اجتماعی طرف دیگر معامله مطلع شوید و اطمینان کامل پیدا کنید و از پرداخت مبلغ بیعانه خودداری کنید.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------