انتقام‌گیری از دختر جوان بعد از شکست عشقی



پسر جوان وقتی فهمید نامزدش از ازدواج با او پشیمان شده است، دست به انتقام‌گیری زد.

دختری جوان چندی قبل به پلیس فتای استان هرمزگان مراجعه کرد و با ارائه شکایتی، مدعی شد نامزد سابقش اقدام به تهدید و مزاحمت برای او و خانواده‌اش کرده است. این دختر توضیح داد در مدت نامزدی، به اصرار متهم به منزل او رفته و با اجبار و فشارهای گفتاری او مرتکب اشتباه عاطفی شده بود. مدتی بعد این دختر متوجه ناهنجاری‌های شخصیتی پسر جوان شد و تصمیم گرفت نامزدی‌اش را با او به هم بزند، اما نامزدش در‌حالی‌که ادعا می‌کرد عاشق او است و قصد دارد با او ازدواج کند، شروع به تهدیدهای خشونت‌آمیز کرد و بعد از آن دختر جوان را تهدید کرد که اگر به این ارتباط ادامه ندهد، عکس و فیلم‌هایی را که از او گرفته است، منتشر می‌کند.

 

این پسر به مزاحمت‌های مداوم از‌طریق فضای مجازی ادامه داد و همچنین با رفتن به محل زندگی شاکی، با همسایه‌ها و آشنایان او صبحت کرد و موجب آبروریزی شد. مأموران بعد از دریافت این شکایت تحقیقات خود را آغاز کردند و با تکمیل ادله جرم و مستندات، محل کار و سکونت متهم را شناسایی و این پسر را پس از هماهنگی با مقام قضائی دستگیر کردند. متهم در بازجویی‌ها ضمن ابراز پشیمانی از تهدید و مزاحمت‌ها گفت: در مدت نامزدی با رضایت شاکی روابطه عاطفی داشتیم و بعد از اینکه تصمیم به قطع رابطه‌اش گرفت، او را تهدید کردم، اما محتوایی در فضای مجازی منتشر نکرده‌ام و به علت علاقه زیاد به این دختر مرتکب این اعمال شده‌ام و قصدم ازدواج با او است.

 

سرگرد احسان بهمنی، سرپرست پلیس فتای استان هرمزگان، درباره این پرونده عنوان کرد: انگیزه متهم برای ارتکاب جرم در واقع دلبستگی غریزی، ولخرجی در دوران نامزدی برای دختر جوان و روابط جدی در دوره آشنایی است. بر همین اساس روابط بیش‌از‌حد نامتعارف با جنس مخالف در دوره نامزدی موجب به‌وجود‌آمدن توقعات و دلبستگی‌های عاطفی با چشم‌پوشی از واقعیت‌ها می‌شود. بنابراین ضروری است سیستم آموزشی کشور در این خصوص برنامه‌های آموزشی مستمر و برنامه‌های فرهنگی منسجم و اثربخشی برای نسل فضای مجازی داشته باشد.

 

سرگرد بهمنی در ادامه گفت: همگام با عصر تکنولوژی، ظهور و گسترش پیام‌رسان‌های متنوع و شبکه‌های اجتماعی مجازی منجر به تغییر سبک و شیوه زندگی نسل جدید شده که این امر در کنار فرصت‌های مثبت و ضروری، تبعات منفی بسیاری به همراه داشته است. از سوی دیگر، دیدگاه‌های سنتی در ساختار جامعه تناسب و همخوانی با این تغییرات ساختاری ندارد. بنابراین شرایط برای آماده‌سازی راهکارهای انعطاف‌پذیر و اجرای تدابیر اثرگذار متناسب با نیازهای جامعه دشوار خواهد بود. برای مقابله هوشمندانه با تبعات منفی یا کاهش اثرات مخرب پدیده‌های ناهمگون اجتماعی، به دیدگاه‌های واقع‌بین و رشد‌یافته نیاز داریم.

 

شرق

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------