سارقان سریالی در کمین موبایل و طلا



 

 سرقت گوشی تلفن همراه و طلا و جواهر همراه شهروندان از جمله دزدی‌های رایج است و سارقانی که دست به چنین جرائمی می‌زنند معمولا به صورت سریالی سرقت می‌کنند و بعد از دستگیری ده‌ها فقره جرم را می‌پذیرند. مأموران پلیس تهران سه سارق تلفن همراه را دستگیر کرده‌اند که 60 فقره سرقت در مرکز پایتخت انجام داده‌اند. با ارجاع چندین پرونده مشابه مبنی بر سرقت تلفن همراه توسط سه موتورسوار جوان در محدوده کلانتری نازی‌آباد، دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار تیم عملیات كلانتری قرار گرفت.

 

تحقیقات اولیه نشان از این داشت که سارقان به صورت سه‌نفره با استفاده از دو دستگاه موتورسیکلت با تردد در ساعتی از روز از غفلت رهگذران استفاده کرده و تلفن همراه آنان را که اغلب گران‌قیمت است، سرقت کرده‌اند. مأموران در گام بعدی از تحقیقات پلیسی موفق شدند یکی از سارقان را که پیش‌تر به دفعات متعدد با همین جرم دستگیر شده بود، شناسایی و با هماهنگی‌های قضائی در مخفیگاهش در محله خزانه دستگیر کنند.

 

متهم در کلانتری به سرقت تلفن‌های همراه با همکاری دو همدستش اعتراف و اظهار کرد: با همکاری همدستانم 60 فقره سرقت تلفن همراه مرتکب شده‌ام. در ادامه دو متهم دیگر نیز در عملیات مستقل در مخفیگاهشان دستگیر شدند. این افراد در بازجویی‌ها گفتند: با پرسه‌زنی در معابر عمومی سوژه‌های خود را شناسایی و با همکاری یکدیگر تلفن همراه عابران پیاده را سرقت می‌کردیم و بعد از دزدی از محل می‌گریختیم.

 

سرهنگ دوستعلی جلیلیان، سركلانتر هفتم پلیس پیشگیری تهران بزرگ با تأیید این خبر گفت: هر سه متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند و کشف جزئیات پرونده و شناسایی مال‌خران و مال‌باختگان در دستور کار قرار دارد.

 

در همین حال مأموران پلیس استان البرز سارقان گردنبندقاپ را که اقدام به 46 فقره سرقت کرده بودند، شناسایی و دستگیر کردند. در پی وقوع چندین فقره گردنبندقاپی رسیدگی به موضوع دردستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت. کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی و انجام تحقیقات محلی موفق به شناسایی سارقان شدند و با تشدید گشت‌زنی موفق شدند مخفیگاه متهمان را در شهرستان رباط‌کریم شناسایی کنند. سپس با دریافت نیابت قضائی به آن شهرستان رفتند و در یک عملیات غافلگیرانه هر دو متهم را دستگیر کردند.

 

در بازرسی از مخفیگاه متهمان مقداری طلا، چند دستگاه گوشی تلفن همراه و قمه کشف شد و متهمان به همراه اموال مکشوفه برای تحقیقات بیشتر به پلیس آگاهی منتقل شدند.

 

متهمان دستگیر‌شده در بازجویی‌های مأموران به جرم خود مبنی بر 46 فقره سرقت به‌عنف طلا و جواهر از زنان و کودکان اعتراف کردند. سارقان توضیح دادند هنگام ظهر در معابر خلوت به سمت عابران زن حرکت و به بهانه پرسیدن آدرس اقدام به قاپیدن گردنبند آنها می‌کردند یا به کودکانی که به‌تنهایی مقابل در منزل یا کوچه بازی می‌کردند، نزدیک می‌شدند و به بهانه دادن خوراکی به آنها، طلای کودکان را به سرقت می‌بردند.

 

سارقان به سرقت در شهرهای تهران، کرج، ساوجبلاغ، نظرآباد، آبیک و فردیس اعتراف و اذعان کردند طلاهای سرقتی را به دو مال‌خر فروخته‌اند. در ادامه کارآگاهان دو مال‌خر را نیز در دو عملیات جداگانه دستگیر کردند.

 

سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی استان البرز با بیان اینکه همراه‌داشتن زیورآلات و اسباب‌بازی‌های گران‌بها در کوچه و خیابان برای کودکان دردسرساز است، گفت: این موارد اگر در فضایی به دور از نظارت والدین کودکان باشد، در معرض دستبرد سارقان قرار خواهند گرفت، بنابراین لازم است والدین هنگامی که فرزندشان را برای بازی به پارک برده یا به کوچه و خیابان می‌فرستند، زیورآلات آنها را در منزل نگه دارند و به همراه طلا و جواهر در کوچه و خیابان رها نکنند.

 

شرق 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------