۵ کوهنورد در ارتفاعات دریاچه تار دماوند مفقود شدند



 اخبار حوادث,خبرهای حوادث ,حوادث روز
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران با بیان این که ۵ کوهنورد در ارتفاعات دریاچه تار دماوند از شب گذشته مفقود شده و تلاش امدادگران جمعیت برای یافتنشان ادامه دارد، گفت: تیم واکنش سریع هلال احمر استان تهران با یک فروند بالگرد جهت تسریع در عملیات نجات به محل حادثه اعزام شد. 

شاهین فتحی روز چهارشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: در ساعت ۲۲ شب گذشته گزارشی مبنی بر مفقودی ۵ کوهنورد در ارتفاعات دریاچه تار دماوند به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان تهران اعلام شد.

 

وی ادامه داد: پس از بررسی های لازم مشخص شد یک تیم ۵ نفره که قصد صعود به ارتفاعات زرین کوه را داشته اند، در مسیر بازگشت به دلیل کولاک در ارتفاعات مسیر خود را گم کرده و به سمت ارتفاعات دریاچه تار که در شهرستان دماوند واقع است حرکت می کنند.

 

فتحی با اشاره به این که برف زیادی در منطقه دریاچه تار دماوند وجود داشت، اذعان کرد: در ساعت اولیه حادثه دو تیم امداد و نجات از هلال احمر شهرستان دماوند به منطقه حادثه اعزام گردید اما به دلیل وجود برف فراوان امکان ادامه عملیات جستجو و نجات میسر نشد.

 

وی ادامه داد: با هماهنگی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، از صبح امروز تیم واکنش سریع هلال احمر استان تهران به همراه یک فروند بالگرد به ارتفاعات دریاچه تار اعزام شده و عملیات جستجو و نجات جهت پیدا کردن این کوهنوردان در حال انجام است.

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران تصریح کرد: از هموطنان درخواست داریم، اخبار حوادث را از رسانه های معتبر دنبال کنند و در مواجهه با حوادث جاده ای یا کوهستان و در صورت نیاز  امدادرسانی در این حوادث با شماره تلفن ۱۱۲ جمعیت هلال احمر تماس بگیرند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------